کد خبر: ۹۴۲۵

آزمون‌ ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم در خوزستان برگزار شد

مرحله اول هجدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم در خوزستان برگزار شد.
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،مدیر دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان  گفت: مرحله اول هجدهمین دوره آزمون‌های اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم امروز، ۱۵ اردیبهشت‌ماه همزمان با سراسر کشور در استان خوزستان در چهار حوزه امتحانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام سعید حردانیان با بیان اینکه این آزمون تخصصی در شهر‌های اهواز، دزفول، شوش و خرمشهر برگزار شد، افزود: در سراسر استان تعداد ۴۲۴ نفر برای شرکت در این آزمون نام‌نویسی کرده‌اند. این آمار به تفکیک در رشته حفظ ۱۰ جزء ۱۴۲ نفر، در رشته حفظ ۲۰ جزء ۷۷ نفر و در رشته حفظ کل ۲۰۶ نفر است. کم‌سن و سال‌ترین داوطلب این آزمون در سطح کشور، حافظ شش ساله است که از خرمشهر در این آزمون شرکت کرده است.

مدیر دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: نتایج آزمون کتبی یک ماه بعد از برگزاری اعلام خواهد شد و زمان برگزاری آزمون شفاهی هفته اول تیرماه سال جاری است.

حردانیان با بیان اینکه حافظان شرکت‌کننده در این آزمون با توجه به مقدار محفوظات خود و کیفیت آن، مدرک معادل از دیپلم تا دکتری دریافت می‌کنند، گفت: حافظان ۱۰ جزء مدرک معادل دیپلم، حافظان ۲۰ جزء مدرک معادل فوق دیپلم، حفاظ کل نیز با توجه به کیفیت حفظ خود (درجه یک تا سه) مدرک معادل لیسانس، فوق لیسانس و دکتری دریافت می‌کنند.

وی گفت: دارالقرآن، علاوه بر این آزمون تخصصی که سالی یک بار برگزار می‌شود، یک آزمون حفظ عمومی نیز برای حفاظ برگزار می‌کند. آزمون عمومی، ساده‌تر از آزمون تخصصی است و حافظان یک جزء تا ۳۰ جزء می‌توانند با شرکت در آن، گواهی حفظ دریافت کنند. حفاظی که موفق نشده‌اند مدرک تخصصی بگیرند، می‌توانند در آزمون‌های عمومی حفظ شرکت کنند و افرادی را که حافظ یک جزء، دو جزء و بالاتر هستند به شرکت در این آزمون ترغیب کنند.

یادآور می‌شود، مرحله اول دوره هجدهم با شرکت حدود ۱۰ هزار حافظ قرآن کریم، در ۷۸ حوزه امتحانی و در رشته‌های ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم در سراسر کشور برگزار شده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار