کد خبر: ۹۴۲۶
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نایین مطرح کرد؛

افزایش ۳ برابری شرکت‌کنندگان آزمون اعطای مدرک حافظان قرآن

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نایین گفت: آمار شرکت‌کنندگان آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در شرق اصفهان که در نایین برگزار شد، نسبت به سال‌های گذشته افزایش بیش از ۳ برابری داشته است.
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی حجت الاسلام مهدی ربیعی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نائین گفت: هجدهمین مرحله دوره آزمون‌های اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در تنها حوزه امتحانی در شرق استان اصفهان و در شهرستان نائین برگزار شد.

وی ادامه داد: این آزمون در مقاطع ۱۰ جز، ۲۰ جز، ۳۰ جز قرآن کریم برگزار شد که در سال گذشته در شهرستان هشت شرکت کننده وجود داشت و خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته با افزایش شرکت کنندگان به ۳۰ نفر مواجه هستیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نائین در ادامه گفت: از این تعداد، ۹ نفر از شهرستان نائین و دیگر نفرات از شهر تودشک شهرستان کوهپایه و روستا‌های اطراف هستند و این مهم راضی‌کننده نیست، اما نشانه‌ای برای شناسایی حافظان قرآن کریم در سطح شهرستان نائین و شهرستان‌های همجوار به دلیل وجود تنها حوزه امتحانی در شرق استان اصفهان و در نائین است.

وی با بیان اینکه دریافت این مدرک تخصصی با مزایای بسیاری همراه است، خاطرنشان کرد: حافظان قرآن کریم بسیاری وجود دارند که به دلیل علاقه بسیار، حفظ قرآن را به روش‌های سنتی انجام دادند، اما به منظور شناسایی آن‌ها در سطح استان و حتی در سطح کشوری و بهره مندی ایشان از مزایای حفظ قرآن کریم در دستگاه‌های دولتی، استخدام و دیگر ظرفیت‌ها، اخذ این مدرک تخصصی الزامی است.

همچنین ما می‌توانیم به عنوان استاد دوره‌های گوناگون معارف و قرآن از این شرکت کنندگان بهره‌مند شویم.

ربیعی با اشاره به اینکه هزینه ثبت نام شرکت‌کنندگان به آن‌ها برگشت داده می‌شود، گفت: شهرستان نائین از معدود شهرستان‌های دارای حوزه امتحانی است و تلاش ما حفظ این حوزه امتحانی در شهرستان نائین است و این مهم با استقبال حافظان قرآن کریم در سطح شهرستان میسر است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار