کد خبر: ۹۴۳۵

کشور در یک جنگ ترکیبی پیچیده با دشمن قرار دارد

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه هیچ مبلغی از روستا‌های استان حذف نخواهد شد، گفت: ثبت نام در طرح هجرت باعث افزایش حقوق روحانیون خواهد شد.
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت الاسلام عباس عبدالهی در نشست هم افزایی و هم گرایی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی استان که با حضور معاون فرهنگی، راهیار سازمان و معاون تبلیغ مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان سمنان برگزار شد، افزود: تقسیم کار استانی روحانیون مستقر در روستا‌ها و عملیات تبلیغی آن‌ها بر اساس توافق ملی بین مدیریت حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی مشخص و ابلاغ شده است.

وی با توجه به توافق مذکور تصریح داشت: بر اساس این تقسیم کار ملی، مقرر شد روحانیون مستقر در روستا‌ها بیش از پیش از مزایای طرح‌های معاونت تبلیغ حوزه علمیه موسوم به طرح هجرت، بهره‌مند شوند و رسیدگی‌های مادی و معنوی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز علاوه بر اسکان در خانه‌های عالم، در قالب برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شامل حال تمام مبلغان استان شود.

عبدالهی از ادامه طرح محله همدل تا عید غدیر خم خبر دادو ابراز داشت: مبلغان استان سمنان برای عضویت در این طرح باید به رابط شهرستان‌های طرح هجرت مراجعه کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه طرح هجرت کمک می‌کند تاحضور، تلاش و زحمت مبلغین در عرصه تبلیغ ثبت، ضبط و بازنمایی شود، خاطر نشان کرد: هدف از اجرای طرح محله همدل،  رساندن یک صدای واحد از عرصه تبلیغ بر اساس مطالبات و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی به گوش همه افراد است.

 وی با اشاره به اینکه نهاد روحانیت و تبلیغ قرار است به وظیفه خود در برابر پمپاژ ناامیدی، یاس، انفعال حاکمیتی و مردمی که توسط رسانه‌های بیگانه در سطح کشور انجام می‌شود، عمل کند، عنوان داشت: این اقدام باعث می‌شود تا این نهاد به عنوان عضوی در جامعه، نقش خود را در حل مسئله، روایت حل مسئله و باز نشر خوبی‌های مردم استان سمنان ایفا کند.

حجت الاسلام عبدالهی، ثبت و بازنمایی کار‌های برتر در طرح محله همدل را باعث ایجاد سرمایه اجتماعی برای مبلغین دانست و گفت: وقتی کار یک خیر و متدین توسط نهاد روحانیت و مسجد در سطح استان و ملی دیده می‌شود، علاوه بر برکاتی که دارد، برای مبلغان یک اعتبار و سرمایه اجتماعی به عنوان نشر خوبی‌ها به حساب می‌آید.  


وی از پوست اندازی ساختاری و درونی سازمان تبلیغات اسلامی کشور مطابق با منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب خبر داد و تصریح داشت: این پوست اندازی برای عمل کردن به وظیفه و پاسخ بهتر به مطالبات مردم با اقتضائات و نیاز‌های روز زمانه است چرا که امروز کشور در یک جنگ ترکیبی پیچیده با دشمن قرار دارد.

عباس عبدالهی یکی از علت‌های انتقال روحانیون به طرح هجرت حوزه را بستن بودجه ردیف ۵ برشمرد و ابراز داشت:طرح هجرت باعث افزایش حق تبلیغ روحانیون خواهد شد.  

وی با اشاره به وجود سه نوع امام از جمله امام محله، امام روستا و امام پایگاه‌های اجتماعی، عنوان داشت: ٦٠درصد از حق تبلیغ امام روستا توسط سازمان تبلیغات اسلامی پرداخت که مابقی آن در اردیبهشت ماه به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.  


ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار