کد خبر: ۹۴۹۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

فعالان فرهنگی مطالعه و رصد میدانی مسائل را در اولویت قرار دهند

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: موفقیت در برنامه فرهنگی نیازمند مطالعه و رصد میدانی مسائل توسط فعالان فرهنگی در حوزه‌های مختلف اجتماعی است.
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

 

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در نشست هم اندیشی با کانون‌های فرهنگی دانشگاه با موضوع «جهاد تبیین و مسائل روز» در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در سخنانی به اهمیت امیدآفرینی در جامعه تاکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود همواره بر پرهیز از ناامیدی تاکید کرده و طبق آیه قرآنی مبنی بر دوری از سستی و ترس در کارها، بشارت پیروزی بر مؤمنان داده است.

وی گفت: امروز مهم‌ترین و خطرناک‌ترین برنامه دشمن که گاهی به دست خود مردم اجرا می‌شود، ناامیدی از اثرگذاری و حرکت تمدنی ایران اسلامی است که آسیب جدی و سد راه پیشرفت در امور کشور است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل با بیان اینکه ایمان عامل برتری در گفتمان است، افزود: سستی در کار فرهنگی و ناامیدی در طراحی‌های عملیاتی نقص بزرگ برای کنشگران فرهنگی است و باید توجه داشت که اگر ایمان وجود داشته باشد گفتمان برتر برای مؤمنان است حتی اگر در اقلیت باشند.

وی توصیف صحیح صحنه را عامل مؤثر در موفقیت فعالان فرهنگی عنوان کرد و گفت: برای دریافت بازخورد مطلوب از فعالیت فرهنگی باید اقتضائات فرهنگی در بسترهای مختلف اعم از دانشگاه و مراکز علمی و فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد و سپس برنامه‌ریزی و اجرا شود.

فعالیت بدون مطالعه عامل اتلاف هزینه و انرژی در امور فرهنگی

حجت الاسلام جعفرزاده با انتقاد از اجرای برنامه‌های فاقد مطالعه در امور فرهنگی، خاطر نشان کرد: مطالعه کم و فعالیت زیاد یکی دیگر از دلایل اصلی عدم موفقیت در برنامه‌های فرهنگی است که متأسفانه علارغم صرف هزینه‌های بسیار و حجم انبوه فعالیت‌ها، بازدهی مطلوب دریافت نمی‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل بر وحدت عمل در فعالیت‌ها تاکید کرد و گفت: پراکندگی و تشتت، بلای جان فعالیت‌های علمی و فرهنگی است چرا که تک روی در فعالیت‌ها عامل شکست بوده و نیازمند کار گروهی و تیمی در بهره وری امور است.

وی آسیب مهم در فعالیت‌های فرهنگی استان اردبیل را عدم هماهنگی نهادهای فرهنگی در اجرای برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: گاهی ادارات فرهنگی نه تنها از برنامه‌های یکدیگر اطلاع نداشته و همکاری با یکدیگر ندارند بلکه گاهی اوقات نیز متأسفانه کارشکنی هم صورت گرفته و یا تنها دنبال ثبت آرم یا لوگوی اداره در بنر فعالیت هستند.

حجت الاسلام جعفرزاده با تقدیر از همکاری برخی ادارات فرهنگی در مشارکت مستمر در فعالیت‌های فرهنگی، اظهار کرد: تشکل‌ها و مجموعه‌های فرهنگی فاخر و نمونه‌ای هم در استان اردبیل وجود دارد که بی منت و خالصانه برای پیشبرد اهداف فرهنگی همکاری دارند و ظرفیت بزرگ در تعالی اهداف انقلاب اسلامی به شمار می‌روند.

رسانه در صف اول تبیین گری و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل در ادامه توطئه دشمن در تغییر اذهان و اندیشه مردم را مهم‌ترین نوع تهاجم فرهنگی عنوان کرد و افزود: اولین قدم در تغییر، تغییر در افکار و اندیشه‌ها است و دشمن در این مورد هدف‌گذاری کرده که رفع این توطئه نیازمند تبیین و روشنگری است.

وی بر ضرورت توجه به ظرفیت رسانه در روایت مسائل فرهنگی تاکید کرد و گفت: نشست‌های هم اندیشی و گفت‌وگوهای منظم فکری و فرهنگی، علاوه بر اجرا باید از عقبه رسانه‌ای قوی برخوردار بوده و بر انعکاس و انتشار فعالیت‌ها توجه ویژه صورت گیرد.

حجت الاسلام جعفرزاده در پایان بر اهمیت فعالیت‌های خرد فرهنگی اشاره کرد و افزود: هنر متعالی در امور فرهنگی تبدیل فعالیت‌های خرد به شبکه و تبدیل شبکه به کلان روایت است که می‌تواند در خنثی سازی تهاجم فرهنگی و روایت غیر واقع دشمن از امور مختلف مؤثر باشد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار