کد خبر: ۹۵۰۳

رویداد سراسری دختران حاج قاسم سلیمانی در همدان برگزار می‌شود

دختران حاج قاسم  همدانی با رویکرد تحولات درخشان برای توسعه و بهبود زندگی دختران گرد هم می‌آیند.
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

رویداد سراسری دختران حاج قاسم سلیمانی در همدان برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی: حجت الاسلام محمد هادی نظیری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری رو یداد تشکیلاتی سراسری دختران حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: این رویداد با همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان همدان برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان  افزود: اگر ساختار درونی نظام مستحکم باشد بسیاری از مواهب الهی و اجتماعی نصیب کشور می‌شود. برای دستیابی به این هدف بزرگ باید اقشار مختلف مردم مشارکت داشته باشند.

وی گفت: بانوان نیز می‌توانند در استحکام ساختار درونی نظام نقش مهمی داشته باشند. مسئله بانوان در جامعه در دو عرصه خانواده و جامعه تبیین می‌شود. طرح رویداد دختران حاج قاسم نیز در همین راستا تلاش می‌کند که شکل درستی به دغدغه‌های اجتماعی دختران جوان بدهد و از ظرفیت ایشان برای حل مسائل بانوان مناطق مختلف استان کمک بگیرد..

حجت الاسلام محمد هادی نظیری افزود: رویداد دختران حاج قاسم یک رویداد سه روزه برای دختران نوجوان ۱۴ تا ۲۰ سال می‌باشد. هدف از این رویداد (آموزش چگونگی انجام کار فرهنگی اثرگذار) به منتخب دانش آموزان فعال دختر استان می‌باشد؛ که دختران با نقش اجتماعی خود در انقلاب اسلامی در کنار دیگر نقش‌های خود آشنا می‌شوند. رویداد دختران حاج قاسم یک اردوی پرنشاط کارگاهی، عملیاتی است که مخاطبان به صورت گروهی برنامه فرهنگی ارائه کرده و در میدان عمل برنامه‌های خود را اجرا نموده و بازخورد می‌گیرند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان  اشاره کرد: نحوه اجرای این رویداد به این طریق بود که فراخوان جذب مخاطبان به مدارس، مساجد، هیئت و... ابلاغ شد. پس از ثبت نام، متقاضیان از هفته قبل از برگزاری رویداد آموزش (بوم طراحی عملیات فرهنگی) از طریق فضای مجازی به ایشان داده شد و شرکت کنندگان موظف بودند تا زمان رویداد (یک برنامه فرهنگی مناسب کودکان و نوجوانان منطقه زندگی خود) طراحی نمایند. گروه اجرایی عملکرد شرکت کنندگان را بررسی نموده و بعد از تایید  افراد برای شرکت در رویداد حاضر شده اند. در واقع جلسات مجازی رویداد در قالب ۳ جلسه آفلاین و ۲ جلسه آنلاین در فضای اسکای روم با حضور اساتید طرح در تهران برگزار شد.

حجت الاسلام محمد هادی نظیری گفت: برنامه ریزی رویداد به این طریق است که مخاطبان از ظهر چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت وارد محل برگزاری شده، پذیرش و اسکان می‌یابند و تا عصر جمعه ۲۲ اردیبهشت در رویداد حضور دارند.  

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان در پایان افزود: اهم برنامه‌های این رویداد شامل: افتتاحیه، آماده سازی بوم ایده و نهایی کردن طرح و برنامه ها، عملیات میدانی، ارائه به حضار، برنامه‌های تفریحی و در نهایت اختتامیه می‌باشد. عمداه ماموریت شرکت کنندگان بعد از این رویداد حضوری و در قالب طرح امتداد ادامه می‌یابد. افراد مسائلی راکه به عنوان ایده مطرح کرده اند تا به نتیجه رسیدن کار از طریق دستگاه‌های مختلف، مجموعه‌های مردمی و ... پیگیری می‌کنند. همچنین در مسائل جریان ساز شهری به عنوان عناصر اثرگذار نقش آفرینی می‌کنند.

پیش بینی و اجرای فعالیت‌هایی که زمینه ساز حرکت‌های بزرگ و تغییر و تحولات درخشان برای توسعه و بهبود زندگی دختران، یکی از ضرورت‌های پیش رو است، ان شاالله که این رویداد بتواند در این مسیر کمک کننده و راهگشا باشد.

ارسال نظر