کد خبر: ۹۵۰۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

اجرای یک هزار برنامه قرآنی در استان اردبیل

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل از اجرای یک هزار برنامه قرآنی ویژه ماه رمضان در استان خبر داد و گفت: استان اردبیل جزو سه استان برتر قرآنی کشور است.
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در «آئین اختتامیه مراسم جزءخوانی و تجلیل از مفسرین، مرتلین و حافظان قرآن استان اردیبل» در سخنانی اظهار کرد: ابلاغ و روشنگری مهم ترین ویژگی قرآن است که با جامعیت در هدایت بشر نقش مهمی ایفا می کند.

وی قرآن را اصلی ترین منبع دین اسلام عنوان کرد و افزود: قرآن کریم تنها کتابی است که تحریف به آن دست نیافته و به عنوان اصلی ترین منبع دین اسلام به بشریت معرفی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: جاودانگی به عنوان بارزترین ویژگی قرآن است که با جریان هدایت گری و جریان تمدنی و معرفت افزایی همواره در راستای تربیت و پروش انسان جاری و ساری است.

حجت الاسلام جعفرزاده استان اردبیل را جزو سه استان برتر قرآنی کشور در اجرای برنامه های ماه رمضان عنوان کرد و گفت: جامعه قرانی استان اردبیل بین تمام استان های کشور رتبه برتر در اجرای گستدرده و منظم برنامه های قرآنی ماه رمضان را کسب کرده و همراه با استان های اصفهان و خوزستان به عنوان سه استان برتر قرآنی کشور معرفی شده است.

طرح قرآنی سمیر استان اردبیل قابلیت اجرا در سطح ملی را دارد

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل موفقیت استان اردیبل در امور قرآنی را مرهون حمایت و فرماندهی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل عنوان کرد و گفت: اجرای طرح قرآنی سمیر برای اولین بار در کشور در استان اردیبل آغاز شده و جلسات متعدد قرآنی در راستای این طرح اجرا شده که در صدد ملی کردن این طرح هستیم.

حجت الاسلام جعفرزاده از اجرای یک هزار برنامه قرآنی در ماه رمضان در استان اردیبل خبر داد و افزود: به همت جامعه قرآنی استان تعداد ۳۸۰ مراسم جزخوانی، ۲۱۹ محافل قرآنی، ۱۵۴جلسه تفسیر قرآن و ۳۲ جلسه کرسی تلاوت و تدبر در قرآن و ۲۱۵ کلاس آموزشی در قالب رشته های مختلف قرآنی در مناطق مختلف استان به همت ۶۵ موسسه و ۱۳۲ خانه قرآنی و با همکاری ادارات و نهادهای فرهنگی و قرآنی برگزار شد. 

وی به اجرای هجدهمین دوره آزمون سراسری ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن دراردیبل اشاره کرد و گفت: امسال در آزمون حفظ قرآن تعداد ۱۲۰ نفر از خواهران و برادران در رشته های ۵ جزء تا حفظ کل قرآن  شرکت کردند که ظرفیت بزرگی برای استعدادیابی وارتقای جایگاه قرآنی استان است.

فعالیت ۵۰۰ قاری قرآن در استان اردیبل سرمایه بزرگ تربیتی برای جامعه است

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل از فعالیت ۵۰۰ قاری قرآن در استان اردبیل خبر داد و گفت: استان اردبیل از چهره های فاخر قرآنی و فعالان شاخص عرصه قرآن برخوردار است که فعالیت ۵۰۰ قاری قرآن در استان گواه بر این امر است. 

حجت الاسلام جعفرزاده بر وحدت عمل در امور قرآنی تاکید کرد و گفت: اتحاد و همکاری جامعه‌ قرآنی عامل موثر در ماندگاری فعالیت ها است لذا باید در کنار هم امت واحده باشیم و تجربیات مفید را به همدیگر انتقال دهیم.

در ادامه این مراسم، مسئولین ادارات و نهادهای فعال در اجرای برنامه های قرآنی ماه رمضان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود درراستای اجرای گسترده برنامه های قرآنی با محوریت تبیین آموزه های دینی و اخلاقی در جامعه پرداختند.

در پایان از ۷۰ نفر از فعالان برنامه های قرآنی ماه رمضان و قاریان مراسم جزءخوانی مصلی اردبیل با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار