کد خبر: ۹۵۲۱
همراه با برگزیدگان مهرواره بانور؛

عشق خدمت به مردم، ولو با شستشوی ميت

«منیره جاهدی» از بانوان جهادی است که علاوه بر کارآفرینی و راه اندازی خانه قرآنی، سهم زیادی در حل مشکلات محله و شهر خود داشته و از شستشوی میت تا امام جماعتی مدرسه را تنها به عشق خدمت به مردم محروم انجام داده است.
۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

عشق خدمت به مردم، ولو با شستشوی ميتبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، منیره جاهدی از بانوان جهادی است که به دلیل کارآفرینی و تاثیرگذاری در محله استان گلستان، شهرستان رامیان از سوی مهرواره بانور تقدیر شده است.

او که از سال ۸۰، فعالیت‌های قرآنی را با سازمان تبلیغات اسلامی گنبد آغاز کرده است آنقدر شیفته چنین كارهايی می‌شود که رشته حسابداری در دانشگاه را نیمه کاره رها می‌کند و ضمن آشنایی با روخوانی و روان‌خوانی قرآن در سازمان تبلیغات، مدارک سطح یک و دو خود را نیز به مدد سازمان تبلیغات اخذ می‌کند و از سال ۸۵ وارد عرصه کارآفرینی می‌شود و اولین خانه قرآنی را به نام «خانه قرآنی رضوی» در شهرک بهارستان گنبد راه اندازی می‌کند: در ابتدا خانه قرآنی ما، تنها یک خانه کوچک و محقر بود، اما اینک با توجه به افزایش فعالیت‌های قرآنی؛ این خانه محقربه یک خانه سه طبقه تبدیل شده است که در حال حاضرنیز ۱۰ نفر از بانوان تحصیل کرده در آنجا مشغول به کار هستند.

آسیب شناسی معضلات محله، گره گشایی از مشکلات بچه‌های طلاق و کمک به خانواده‌های بی‌سرپرست و کم سرپرست وهمچنین برگزاری کلاس‌های رایگان درسی و قرآنی برای دانش‌آموزانی که از تمکن مالی کمتری برخوردار هستند از دیگر فعالیت‌های این بانوی جهادی و همکاران اوست.

وی از حضور خانواده‌های شیعه و سنی در کلاس‌ها و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی خبر می‌دهد و این در این زمینه می‌گوید: «با توجه به اینکه در شهر دلند، خانواده‌های اهل تسنن زیادی حضور دارند، خوشبختانه برنامه‌های قرآنی، همدلی و اتحاد در میان این خانواده‌ها را تقویت کرده است».

منیره جاهدی، بخشی از فعالیت کارآفرینی خود را اشتغال برای زنانی عنوان می‌کند که از او تقاضای کارخانگی را داشتند: «ما تقاضا‌های زیادی از سوی خانم‌های محل داشتیم که تقاضای کار در منزل را داشتند و ما با رصدی که در منطقه انجام دادیم، توانستیم برای برخی از این بانوان اشتغالزایی کنیم و آن‌ها در نهایت به عنوان پرستاربچه خانواده‌های شاغل، مشغول به کار شدند».

او از پدرش که یکی از کشاورزان نامي شهر است و سابقه طولانی در کار‌های خیرخواهانه دارد و هم اینک نیز عضو هیات امنای مسجد محل است به عنوان یکی از مشوق‌ها و پشتیبان همیشگی خود یاد می‌کند: «از پدرم خواستم که بخشی از زمین‌های کشاورزی را به خانواده‌های نیازمند با قیمت‌های کم اجاره دهد تا آنان با کشاورزی روی این زمین‌ها، زندگی خود را تامین کنند و در حال حاضر، ۸ خانوار در این شهرستان از این طریق زندگی خود را تامین می‌کنند».

این بانوی کارآفرین که امسال به مدد اعضای خانواده و فامیل توانسته است حامی ۱۲ فرزند نیازمند را تقبل کند خبرمی‌دهد که درحوادث غیرمترقبه‌ای همچون زلزله و سیل به همراه برخی دیگر از بانوان به صورت جهادی، شستشو، غسل و کفن زنان میت را انجام می‌داده است.

مشاوره رایگان برای والدین و بچه‌هایی که در آستانه جدایی هستند و جلوگیری از طلاق خانواده‌ها، یکی دیگر از فعالیت‌های این بانوی تاثیرگذار محله است؛ اوهمچنین به عنوان امام جماعت یکی از مدارس دخترانه دلند، تلاش کرده که بچه‌ها را جذب مسجد و کار‌های قرآنی و فرهنگی کند و به همین منظور از راه اندازی گروه سرود دختران حاج قاسم خبر می‌دهد که با تولید سرودی به مناسبت ولادت امام حسن (ع) مورد تقدیر قرار گرفته و برای روز دختر نیز، سرود جدیدی را در دست اجرا دارند».

وی ضمن قدردانی از امام جمعه شهرستان دلند و همکاری تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج، اوقاف و دیگر نهاد‌ها در برگزاری مراسم‌های فرهنگی و خیرخواهانه؛ برهمکاری و هم‌افزایی بیشتر این نهاد‌ها در خدمت رسانی به مردم محروم تاکید کرد.

به گفته این بانوی کارآفرین، شهر دلند به مدد امام زاده قاسم، دارای فضای مناسبی برای فعالیت‌های سیاحتی و زیارتی است که فرصت خوبی را برای کارآفرینی مهیا کرده است و از مسئولین استان خواست در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

اوهمچنین با کمک دیگر بانوان «دوره تربیت مربی» را برای زنان علاقه‌مند راه اندازی کرده است که بسیاری از بانوان بعد از طی کردن این آموزش، یا مشغول به کار شدند یا خودشان در کسوت کارآفرینی فعالیت می‌کنند.

جاهدی، مانع شدن از خودکشی یک دختر جوان و همچنین جلوگیری از طلاق خانواده‌ها را از بهترین خاطرات خوب خود یاد می‌کند و می‌گوید: «روزی یکی از مادران شهر دلند به من مراجعه کرد و از خودکشی چند باره دخترش خبر داد و از من خواست که برای او کاری انجام دهم. من هم با رفاقت و مشاوره با دختر و استقرار چندماهه آن دختر - با اجازه خانواده اش - در خانه قرآنی؛ توانستیم او را از فکر خودکشی منصرف کنیم. یا دختربچه‌ای که در کلاس‌های قرآنی، احادیث را فرا گرفته بود با بیان احادیثی که بر تحکیم خانواه تاکید دارد، سبب بیداری وجدان والدین خود شده و از طلاق آنها جلوگیری كردد».

جاهدی در پایان، کار‌های خود را در مقابل رشادت‌های شهدا و کسانی که به صورت گمنام کار‌های خیرخواهانه انجام می‌هند همچون قطره‌ای می‌داند و از خداوند می‌خواهد که همواره یارو یاور خیرین باشد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار