کد خبر: ۹۵۲۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

بازار اردبیل حافظ هویت و فرهنگ شهر است

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردیبل گفت: «بازار تاریخی اردیبل» در حفظ هویت و فرهنگی شهر نقش موثری دارد و باید ایفای این رسالت توسط اصناف تقویت شود.
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در «جلسه هم اندیشی با اعضای انجمن اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل» درسالن جلسه اداره کل تبلیغات اسلامی اردیبل در سخنانی اظهار کرد: هدف از تشکیل انجمن و تشکل‌ها، فرصتی برای پردازش مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در طیف‌های مختلف است که در چارچوب اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی به انجام وظایف بپردازند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل با بیان اینکه هر صنف یا کسب و کاری باید مسائل و مشکلات خود را با مدیریت افراد با تجربه و ریش سفید درهمان صنف حل کند افزود: همگان بر این امر واقفیم که در امور مختلف اجتماعی باید مردم میدان دار باشند و در این میان تشکیل انجمن، دخالت در امور بازار یا هر صنف دیگری نیست بلکه کمکی در راستای راهبری بهتر امور است.

وی تدبیر برای حل مشکل بدحجابی در بازار را یک کار فرهنگی و اجتماعی برشمرد و افزود: انجمن اسلامی بازار وظیفه مهم ایفای مسئولتی فرهنگی، اخلاقی و رعایت موازین اسلامی و عرفی در بازار را بر عهده دارد و تبلیغات اسلامی اردبیل در حمایت از فعالیت این انجمن‌ها فعالانه و مستمر حضور دارد.

حجت الاسلام جعفرزاده بر ضرورت توجه به رعایت آداب «بازار اسلامی» تاکید کرد و گفت: کتاب «الگوی بازار اسلامی» با محوریت اخلاق بازار، آداب بازار و احکام بازار، کتابی مورد نیاز در حوزه کسب و کار و بازار است که با رعایت موارد نگاشته شده در این کتاب، تفاوت بازار اسلامی و غیر اسلامی مشخص می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل رسالت بازاریان «بازار سنتی اردبیل» در حفظ هویت و فرهنگ شهر را مهم عنوان کرد و افزود: بازاریان و اصناف باید هویت یک شهر را حفظ کرده و با حراست از نوع نگاه به فرهنگ اردبیل، اجازه ندهند سنت و هویت تاریخی و دینی اردبیل در این بازار سنتی و دیگر مراکز کسب و کار خدشه دار شود.

در ادامه هریک از اعضای انجمن اسلامی اصناف بازاریان اردبیل در سخنانی ضمن تقدیر از توجه و حمایت اداره کل تبلیغات اسلامی در انسجام بخشی به فعالیت فرهنگی در بازار، آمادگی خود را برای تقویت فرهنگ دینی و اجتماعی در بازار اعلام کردند.
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار