کد خبر: ۹۵۴۵

ابتکار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بازدید از نمایشگاه کتاب/ تأکید بر اهتمام به ناشران کودک و نوجوان

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن بازدید ۵ ساعته از نمایشگاه کتاب به همراه دخترش، تعدادی کتاب به کتابخانه‌های مناطق کم‌برخوردار کشور اهدا کرد.  
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸

ابتکار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بازدید از نمایشگاه کتاب/ تأکید بر اهتمام به ناشران کودک و نوجوانبه گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، عصر روز گذشته ۲۵ اردیبهشت ماه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به همراه یکی از فرزندانش از نمایشگاه بین‌المللی کتاب بازدید کرد و ضمن حضور در بخش ناشران کودک و نوجوان تعدادی کتاب به کتابخانه‌های مناطق کم‌برخوردار کشور اهدا کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی یکی از مهمترین بخش‌های نمایشگاه کتاب را بخش ناشران کودک و نوجوان دانست و گفت: به نظرم جا دارد در ادوار آتی نمایشگاه در فضایی بهتر، فضایی وسیع‌تر و با طراحی خلاقانه‌تر بتواند کودکان و نوجوانان بیشتری را به کتاب و فرهنگ کتابخوانی ترغیب کند.

وی به اهمیت فرهنگ کتابخوانی در آینده کشور اشاره کرد و ادامه داد: ما به واسطه جدی‌گرفتن بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب می‌توانیم تا حد زیادی آینده فرزندانمان و آینده این کشور عزیز را تضمین کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی ضمن اشاره به حضور همیشگی فرزندانش در نمایشگاه کتاب گفت: از زمانی که فرزندانمان خود را شناختند، هر بار که به نمایشگاه کتاب آمدم با آن‌ها همراه بودم و بیشترین ساعتی که با بچه‌هایم سپری می‌کنم در حالت مطالعه است. من در شبانه روز بیش از یک ساعت مطالعه دارم که بخشی از آن کتاب خواندن برای بچه‌هایم است و یا کتاب خواندن آن‌ها برای من است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بر ضرورت ترویج کتاب و کتابخوانی در تمام سطوح مبلغین، هیئت‌ها و تشکل‌ها تاکید کرد و گفت: ترویج کتاب و کتابخوانی با استفاده از ظرفیت‌های مبلغان، سخنرانان، شاعرانان و..... فرصتی طلایی است که باید از آن بیش از پیش بهره برد. ما پیش از این هم دیده‌ایم در هر جایی که منبری‌های ما و هیئت‌های ما از ظرفیت معرفی کتاب خوب استفاده کرده‌اند شعف و تاثیرگذاری بسزایی در جامعه داشته است. خود من هم همواره سعی کرده‌ام مواقعی که منبر رفته‌ام کتابی معرفی کنم و تأثیر مثبت این موضوع را در موارد بسیاری از نزدیک دیده‌ام.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی با طرح ابتکاری ترویج اهدای کتاب‌های قدیمی به کتابخانه‌های مناطق مختلف کشور، گفت: یکی از بهترین کار‌هایی که می‌شود در عرصه فرهنگ کتابخوانی جامعه انجام داد، اهدای کتاب‌هایی است که خریداری و مطالعه کرده‌ایم و بدون استفاده در کتابخانه‌هایمان باقی مانده است؛ تا آن‌هایی که در این روزگار به خاطر دشواری‌های اقتصادی سخت‌تر می‌توانند کتاب تهیه کنند، از زنجیره فرهنگ و ادب جا نمانند. ما می‌توانیم با اهدای کتاب‌هایی که خوانده شده و در گوشه کتابخانه بی‌استفاده مانده‌است، فرصت مطالعه آن کتاب‌ها را برای سایر هموطنان‌مان هم فراهم آوریم؛ و ایام نمایشگاه کتاب هم فرصت مناسبی برای این کار است که امیدوارم با همت نهاد‌های مربوط بتوانیم این سنت را در سطح کشور شکل دهیم.

حجت‌الاسلام قمی در بازدید از غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعدادی کتاب داستانی بزرگسال و تعدادی کتاب کودک و نوجوان را برای اهدا به مناطق کم‌برخوردار کشور به این دو نهاد ارائه کرد.

گفتنی است رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بازدید دو ساعته از بخش ناشران کودک و نوجوان از غرفه‌های انتشارات قدیانی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهرک، نبات، دهه‌هشتادی‌ها و. بازدید کرد و سپس به مدت سه ساعت در بخش ناشران عمومی مهمان غرفه‌های مکتب حاج قاسم، امیرکبیر، نشر بین‌الملل، شهید کاظمی، سایان، روایت فتح، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مجمع ناشران انقلاب اسلامی و سوره مهر شد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر