کد خبر: ۹۵۵۵

مجموعه‌های مردمی پیش‌رو در برگزاری جشن‌های روز دختر

دبیر جشن‌های مردمی روز دختر گفت: مجموعه‌های مردمی و اثرگذار شهر تهران را برای روز دختر در کنار یکدیگر جمع کرده و با توانمند‌سازی و تقویت این مجموعه‌ها بتوانیم منشا اثر و مولد برنامه‌های فرهنگی در جامعه باشیم
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، «بنفشه فارسی»، دبیر مردمی جشن‌های روز دختر با اشاره به برگزاری بیش از ۳۰ رویداد  بزرگ و کوچک در سطح شهر تهران اظهار داشت: در نظر داریم مجموعه‌های مردمی و اثرگذار شهر تهران را برای روز دختر در کنار یکدیگر جمع کرده و با توانمند سازی و تقویت این مجموعه‌ها بتوانیم منشا اثر و مولد برنامه‌های فرهنگی در جامعه باشیم.

وی در ارتباط با هدف از ایجاد این پویش و راه‎‌اندازی آن به دست مردم گفت: با توجه در پیش بودن دهه کرامت و روز دختر مهم‌ترین هدف از برگزاری این برنامه‌ها ایجاد نشاط جمعی در میان دختران کشور عزیزمان ایران است. در کنار آن ایجاد همدلی بین مجموعه‌های مردمی و به دست گرفتن کار توسط مردم هدف دیگر دست‌اندکاران خواهد بود.

فارسی تصریح کرد: مجموعه‌های مردمی به دنبال این موضوع هستند که به جای برگزاری مراسمات و برنامه‌های مختلف توسط نهاد‌های حاکمیتی، این مجموعه‌ها باشند که برگزاری مراسمات را برعهده گرفته و از طراحی تا اجرا تمامی امور را عهده‌دار شوند.

وی افزود ما همراه با برگزاری جشن به دنبال به دست آوردن یک الگوی مناسب برای اثرگزاری جدی حلقه‌های میانی در مناطق و محله‌های مختلف تهران هستیم. در صورت موفقیت، هم‌افزایی و هم‌صدایی مردم را نیز در پی خواهیم داشت.

دبیر جشن‌های مردمی روز دختر در مورد شعار روز دختر و جشن‌های برگزار شده در این ایام گفت: شعار این جشن‌ها «با افتخار یک دخترم» خواهد بود. این شعار با برگزاری جلسات مختلف و هم‌افزایی‌های متعدد انتخاب شده است که به دنبال هویت بخشی به دختران کشور عزیزمان ایران است. در حال حاضر در بیش از ۱۵ نقطه از شهر تهران این جشن‌ها برگزار خواهد شد و تعداد تقریبی ۱۰ برنامه به صورت میدانی برنامه‌ریزی شده است که از روز پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه آغاز و در طول دهه کرامت ادامه خواهند داشت.

وی تاکید کرد: طبق برآورد‌ها در برنامه‌های کوچکی که در محلات مختلف برگزار می‌شود، در این اجتماعات تعداد حاضران از ۵۰۰ نفر آغاز و تا ۲۰۰۰ متغیر خواهد بود، اما در بحث میادین اصلی شهر و برنامه‌های محوری جمعیت اجتماع‌ها تا 20 هزار نفر نیز خواهد رسید.

فارسی با اشاره به حضور شخصیت‌های مطرح در اجتماعات بزرگ و میادین اصلی افزود: برای حضور گسترده دختران تهرانی و هویت بخشی بیش از پیش به این عزیزان، از شخصیت‌های به نام و مطرح کشور در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و مذهبی همچون مادحین اهل بیت استفاده خواهد شد.

ارسال نظر