کد خبر: ۹۵۷۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

فعالیت تبلیغی ۲۰۰ مبلغ در دهه کرامت

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل از اعزام ۲۰۰ نفر از مبلغان در دهه کرامت خبر داد و گفت: دختران به عنوان مادران فردای جامعه باید با زیبایی آموزه‌های دینی آشنا شوند.
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار این اداره کل با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت در سخنانی بر ضرورت الگوگیری دختران از سیره زندگانی بانوان نمونه اسلام تاکید کرد و گفت: دختران، نماد عطوفت و محبت در خانه و مادران فردای جامعه بوده و نوع تربیت و رشد و نمو معنوی و جسمی آن‌ها می‌تواند سرنوشت ساز و تأثیرگذار باشد.

او گفت: مناسبت روز دختر که در سال ۱۳۸۵ و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس پیشنهاد فرهنگسرای دختران و به مناسبت تولد حضرت فاطمه معصومه (س)، کریمه اهل بیت(ع) به‌عنوان «روز ملی دختران» نامیده شد، در عین ادای دین در حق دختران جامعه و یادآوری ارزش و اهمیت بی‌مانند آنان، توجه و تعظیمی هم در برابر مقام شامخ حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله‌علیها) است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: حضرت معصومه (س) در عین جوانی، دارای مقامی عظیم و شگرف است. تا به اندازه‌ای که زیارتش همردیف زیارت حضرت فاطمه زهرا (س) نامیده شده و بهشت، دستاورد و پاداش زائران حضرتش عنوان شده است.

فاطمه معصومه (س) الگوی بی نظیر برای دختران جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردیبل رفتار اجتماعی هر فرد را نشانگر شخصیت خانوادگی و محیط و نوع تربیت آن فرد عنوان کرد و گفت: بانوان و دختران مسلمان می‌تواند با مطالعه سبک زندگی ایرانی، اسلامی و رعایت عفت و حیا و با الگو گرفتن از حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و حضرت فاطمه معصومه (س)، در تمام مراحل زندگی خویش آن طور که شایسته است، رفتار کرده و نسلی سالم و متدین تحویل جامعه دهند.

حجت الاسلام جعفرزاده دهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) را فرصتی برای تبیین اهمیت و جایگاه کرامت در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: باید از فضای معنوی ایجاد شده برای تمسک عملی به سیره آن بزرگواران، استفاده کنیم و در زمینه ترویج فرهنگ رضوی و نیز الگوسازی زندگانی حضرت معصومه (س) برای دختران، برنامه کاربردی ارائه دهیم.

وی هدف اصلی از برنامه‌های فرهنگی در حوزه بانوان را ارتقای خودآگاهی در بین این قشر تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: از آنجا که دشمن به اهمیت نقش مادر در سلامت خانواده و جامعه پی برده و تاثیر آن در پیشرفت جوامع را مشاهده کرده، لذا از ابزار‌های مختلف رسانه ای، در صدد ضربه زدن به این جایگاه مقدس و نهاد خانواده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل تاکید کرد: بانوان اندیشمند و انقلابی ایران اسلامی با افق دید وسیع نسبت به تربیت دینی و آینده جامعه، دشمن را در رسیدن به اهداف شوم در راستای تهاجم فرهنگی ناکام می‌گذارد.

فعالیت تبلیغی ۲۰۰ مبلغ ویژه دهه کرامت 

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل از اعزام ۲۰۰ نفر از مبلغان به مناسبت دهه کرامت در اردبیل اشاره کرد و گفت: سلامت اجتماعی در گرو پایبندی دختران به ارزش‌های اسلامی است و باید شرایطی فراهم کنیم تا دخترانمان وظایف، مسئولیت‌ها و نقش‌های خود در جامعه را براساس تعالیم دینی بیاموزند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده ارتباط موثر بین دختران و مادران را در تقویت ارزش‌های فرهنگی و دینی موثر دانست و افزود: تفاهم، دوستی و رازداری، حمایت و مورد تحسین قرار دادن و اختصاص وقت و هم‌صحبتی و اظهار محبت از وظایف اصلی مادران در قبال دختران است.

وی به موضوعات سخنرانی در دهه کرامت اشاره کرد و افزود: تبیین سیره زندگانی حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، اهمیت کرامت و انفاق در اسلام، پاسخ به شبهات و برگزاری گفتمان دینی، توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و سبک زندگی اسلامی، تبیین اهمیت دستگیری و حمایت از افراد بی بضاعت، تشریح فواید جوانی جمعیت و فرزندآوری، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و... از موضوعات مورد بحث در دهه کرامت توسط مبلغان اعزامی از اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل است.
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار