کد خبر: ۹۶۴۵
رییس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی کشور:

هیئت دینی سربازان اصلی میدان جنگ فرهنگی

رئیس رییس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی کشور: هیئت و تشکل‌های دینی به عنوان سربازان اصلی میدان جنگ و مبارزه فرهنگی با دشمن هستند.
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام مجید باباخانی در دوره توانمندسازی و مهارت آموزی تشکل‌های دینی که در رامسر در حال برگزاری است، با بیان اینکه ستاد تبلیغات کار پشتیبانی و مدیریت را انجام می‌دهد، افزود: هیئت و تشکل‌های دینی، موسسات فرهنگی، قرآنیان از جمله قاریان، در میدان جنگ و نبرد هستند و نقش مهمی در میدان دارند.

وی با بیان اینکه کار سازمان تبلیغات اسلامی این است که موانع فرارو را رفع کند، با اشاره به برپایی دوره معرفت و مهارت آموزی هیئات و تشکل‌های دینی اظهار داشت: در جنگ کنونی، تمدن غرب و مدرنیته در تلاش است تا فرهنگ دینی را با روش‌های مختلف در خود هضم و حذف کند و اصل تقابل آن با جمهوری اسلامی، اصل تمدنی است.

حجت الاسلام باباخانی با بیان اینکه در قبل از انقلاب نگاه به اسلام فردگرایانه و درون گرایانه بود از حضرت امام راحل به عنوان احیاگر اسلام ناب محمدی یاد کرد و خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، سطح دنیا به بلوک غرب و شرق تقسیم شده بود و انقلاب اسلامی ایران فضای جدیدو یک جریان سومی را ایجاد کرده است.

 حجت الاسلام باباخانی با اظهار این که در جنگ تمدنی دشمن با تمام قوا به میدان آمده است، از انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی یاد کرد و ادامه داد: دشمن تلاش دارد این انقلاب فرهنگی را از بین برد.

رئیس سازمان هیئات و تشکل‌های مذهبی تبلیغات اسلامی کشور با عنوان این که باید آموزه‌های فرهنگی به نسل‌های مختلف جامعه منتقل شود، گفت: اگر می‌توانستیم این اصول را منتقل کنیم اکنون اوضاع فرهنگی و حجاب بهتر بود و در این راستا کوتاهی داشتیم هرچند دشمنی‌های دشمن در این زمینه بی تاثیر نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه باید ارزش گوهر انقلاب دینی و اسلامی را درک کنیم، افزود: کار فرهنگی با سختی روبرو است و تا زمانی که انسان در مسیر حقو صحیح حرکت می‌کند موانع هم وجود دارد.

وی با عنوان این که همه نیرو‌های متدین و کسانی که به اهداف اسلام و انقلاب ایمان دارند باید برای رفع موانع تلاش کنند، با اشاره به در پیش بودن ماه محرم گفت: دشمن در سال قبل با طراحی حساب شده و پیچیده بدنبال فتح سنگرهاست  و در محرم سال جدید باید زمینه را برای حرکت‌های بزرگ و فرهنگی فراهم کنیم.

حجت الاسلام باباخانی محرم آغاز یک کار فرهنگی بزرگ دانست و با اشاره به این که حضرت زینب سلام الله تخریب کاخ ظلم را از محرم شروع کرد، بیان داشت: مردم ایران محرم و حضرت امام حسین (ع) را دوست دارند و باید از این ظرفیت برای تغییر روش و نگاه استفاده کنیم و آغوش هیئت باید برای ۸۵ میلیون ایرانی باز باشد.

وی با تاکید براین که هیئت‌ها و تشکل‌ها باید دارای فکر و برنامه باشند، گفت: هیئتی، امام حسینی و حیاتی است که تمام خانواده‌ها را تحت پوشش قرار دارد و برای آن‌ها برنامه داشته باشد.

حجت الاسلام باباخانی با اظهار این که  روش خود را تغییر دهیم و نسبت به توانمندسازی تشکل‌ها اقدام شود، درباره دوره ماه با اشاره به این که هیئت‌ها و تشکل‌ها برای دوره‌ها وتکمیل آن برنامه ریزی داشته باشند، گفت: طراحی فرهنگی در یک رفت و آمد تدوین می‌شود.

گفتنی است دوره توانمند سازی، معرفتی و مهارت افزایی هیات‌ها و تشکل‌های دینی در آوردگاه تمدنی با عنوان《دوره ماه》، در راستای ارتقاء آموزشی و توانمندسازی هیات‌ها و تشکل‌های دینی، سمن‌ها و مجموعه‌های مردم‌نهاد منطقه شمال کشور به مرکزیت استان مازندران و به میزبانی اردوگاه شهدای هفتم تیر رامسر، از سه شنبه ۲ خرداد آغاز و به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

این دوره باحضور فعالان هیئات و تشکل‌های دینی استان‌های شمالی کشور گیلان، گلستان و مازندران، در رامسر در حال برگزاری است.

ارسال نظر