کد خبر: ۹۶۵۸

دومین همایش دختران کرد ایران زمین در شهرستان مریوان برگزار شد

دومین جشن بزرگ «دختران کرد ایران زمین» با هدف معرفی ۶۰ دختر خانم چهره شاخص و نام‌آور شهرستان و دارای افتخارات بین‌المللی و کشوری، از سوی اداره تبلیغات اسلامی مریوان در دریاچه زریوار با استقبال بی‌نظیر مردم فهیم شهرستان مریوان برگزار شد.
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان؛ حجت‌الاسلام حسن ورهرام، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان در حاشیه این مراسم ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت با اشاره به اهمیت شناساندن بانوان نخبه شهرستان اظهار کرد: امروزه جامعە زنان و دختران ما مورد هجمه‌های سنگین تبلیغاتی رسانەها و شبکەهای اجتماعی معاند واقع شده و سعی در وارونه جلوه دادن نقش زنان و بی‌هویتی آنان دارند.

وی افزود: اداره تبلیغات اسلامی در دهه کرامت با معرفی ۶۰ نفر از قهرمانان بین‌المللی ورزشی، نخبەهای علمی، پزشکی، هنرمندان نام‌آور، چهرەهای قرآنی در سطح ملی، کارآفرینان موفق و نخبەهای سایر حرفەها و چاپ ۶۰ بنر بیلبردی در مبادی ورودی دریاچە تا داخل دریاچه و چاپ لوح تقدیر برای آنان و نیز اهدای تندیس به ۱۱ نام‌آور برتر توانستیم گوشەای از توانایی‌های دختران و بانوان شهرستان مریوان را به جامعە بشناسانیم.

اسماعیل احمدی، فرماندار مریوان در این مراسم گفت: شهرستان مریوان و سرزمین لاله‌گون این دیار، مشهد غریب هزاران نفر شهید مهاجر و انصار است و قدم به قدم این خاک عطرناک، منقش به تابلوی خوش آب و رنگ ایثار و مقاومت است.

وی عنوان کرد: از سبزه‌زاران دشت «بیلو» تا بلندای قلۀ «ایمام» و دریاچۀ «زریوار» و ده‌ها نقطۀ دیگر که امروز سرسبزی خود را مدیون رنج، ایثار و مقاومت یاران سفر کرده می‌دانند و فریاد جگر سوز کجایید ای شهیدان خدایی! را سر می‌دهند همه و همه نشانه وفاداری مردم مریوان است.

احمدی با اشاره به اینکه مریوان سرزمین «فاطمه اسدی‌ها», «شهناز کریمی‌ها» و دختران کورد ایران زمین است، افزود: مریوان سرزمینی که وجب به وجب آن آغشته به خون عزیزان مهاجر و انصاری است که جان خود را در طبق اخلاص نهادند و برای دفاع از اسلام و سربلندی این مملکت عاشقانه به ندای رهبر خود لبیک گفتند و در یک مجاهدت مستمر و خاموش حماسه‌ها آفریدند تا امروز شاهد حضور «دختران آفتاب» باشیم.

گفتنی است؛ اجرای دف نوازی، تئاتر، اجرای موسیقی، دعوت از هنرمندان، اجرای زنده کاراتە کاران خردسال، اجرای گروە سرود دختران شاهد و اجرای حرکات نمایش پاراگلایدر از برنامەهای این جشن باشکوه بود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار