کد خبر: ۹۷۴۹

کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان ایلام، پیشرو در همه امور

دیدار اختصاصی مسئولان کمیته فرهنگی اربعین استان ایلام با مسئولان کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور برگزار شد.
۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام، حجت الاسلام نجفی جهت رایزنی با مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور در خصوص برنامه های فرهنگی کمیته فرهنگی اربعین استان ایلام با حجت الاسلام والمسلمین احمدی،مسئول کمیته فرهنگی اربعین کشور دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام ضمن برشمردن ویژگی ها و ظرفیت های استان ایلام، برنامه های دردست اقدام کمیته فرهنگی اربعین استان ایلام را تشریح کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت:با موقعیتی که استان ایلام و بخصوص مرز مهران دارد، سعی داریم با کمک سایر ارگان‌ها و مجموعه‌های مردمی از این ظرفیت برای انتقال مفاهیم دینی و گفتمانی به زائرین استفاده کنیم، خوشبختانه تجربیات خوبی از سال گذشته وجود دارد و نشست هایی با برخی نخبگان برگزار شده است و امیدواریم که امسال بتوانیم شاهد موفقیت‌های بیشتری باشیم

حجت الاسلام نجفی افزود:جهت ارتقا بهره‌وری برنامه های فرهنگی اربعین، برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته و ان شاءالله کنشگری های فرهنگی جدی در استان صورت خواهد گرفت، ازجمله اینکه درجهت فضا سازی اربعینی در استان، رایزنی ها آغاز شده، محتواهای فرهنگی درحال نهایی شدن هستند، در خصوص حسینیه اربعین هم همکاری ها درحال انجام است وامیدواریم که ازبرنامه هایی که برای این حسینیه در نظر گرفته شده بصورت منظم و مستمر توسط زائران عزیز بهره برداری شود، در مورد اعزام مبلغ به مرز مهران هم امیدواریم که با محوریت حوزه‌های علمیه، روحانیون و طلاب به مرز مهران اعزام شده و شاهد اتفاقات خوبی در عرصه تبلیغ باشیم، ساماندهی زائر سراهای مردمی تحت عنوان بیت الحسین(ع) که سال گذشته صورت گرفت، امسال نیز با محوریت امام جمعه محترم شهرستان مهران با رویکرد جدیدی انجام خواهد شد.

حجت الاسلام  نجفی خاطرنشان کرد:باید نقش مردم ایلام در اربعین جدی تر دیده شود و بازیگران اصلی اربعین مردم استان ایلام با توجه به اقتضائات و شرایطی که دراستان حاکم است باشند و انتظار داریم اقدامات فرهنگی مورد حمایت و پشتیبانی خیلی بهتری نسبت به سال‌های گذشته باشد.

حجت الاسلام  احمدی،مسئول کمیته فرهنگی اربعین کشور گفت:بُعد فرنگی اربعین باید بعنوان یک بُعد جدی از طرف مسئولین کشور لحاظ شده و ما هم معتقدیم باید پشتیبانی جدی از کمیته فرهنگی اربعین صورت گیرد.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور افزود:الحمدلله کمیته فرهنگی اربعین استان ایلام نسبت به سایر استان های کشور، پیشرو است و اقدامات ویژه ای در استان صورت گرفته است و در سال گذشته بازخورد بسیارخوبی از سایر اداراتی که همکاری در کمیته فرهنگی استان داشتند به ما رسیده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین احمدی از تشکیل قرارگاه فرهنگی درسال گذشته تشکر کرد و افزود:سال گذشته کارهای خوبی صورت گرفت وبسیار امیدواریم که با برنامه ریزی هایی که امسال صورت گرفته است شاهد روند رو به رشدی در اجرای عملیات های فرهنگی باشیم.

وی اضافه کرد: درمورد فعالیت موکب های فرهنگی تلاش داریم که مجوزها توسط کمیته فرهنگی اربعین صادر شود و از این جهت نیز همکاری خوبی با کمیته اسکان وجود دارد.

 

شایان ذکر است با توجه به اهمیت موضوع اربعین حسینی(ع) و جایگاه استان ایلام در این رویداد بزرگ و عملکرد تحسین برانگیز سال گذشته، این جلسه بصورت اختصاصی جهت هماهنگی های بیشتر برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار