کد خبر: ۹۷۶۷
به همت مرکز ادیان و مذاهب تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد؛

نشست تخصصی «امام خمینی (ره) احیاگر هویت امت اسلامی و همبستگی اجتماعی»

نشست تخصصی با محوریت «امام خمینی (ره) احیاگر هویت امت اسلامی و همبستگی اجتماعی» به همت مرکز ادیان و مذاهب تبلیغات اسلامی گلستان (مفتاح) برگزار شد.
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ضمن تسلیت ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار کرد: تبیین اندیشه‌های مکتب امام خمینی (ره) رسالتی مهم است تا جامعه به ویژه نسل جوان به آگاهی بیشتری دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه وحدت رمز تعالی انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: امام (ره) با ایجاد وحدت و اتحاد بین مردم توانست طاغوت را کنار بزند و این انقلاب توحیدی را با اتکا به خدا و به پشتوانه مردمی بنا کند.

گرزین از بنیانگذار انقلاب اسلامی به عنوان معجره قرن یاد کرد و افزود: امام راحل در حقیقت شخصیت کم‌نظیر تاریخی و احیاگر عزت مسلمانان همچنین پیام‌آور اسلام ناب محمدی است.

حجت‌الاسلام رضا دیلمی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه جامعه ایمانی به شدت محتاج شناخت شاخصه‌های مکتب امام خمینی (ره) است، بیان داشت: لازم است با برنامه‌های تبیینی و بصیرتی ابعاد شخصیتی امام راحل را بیشتر به مردم بشناسانیم.

وی با بیان اینکه جلب رضایت خدا و حرکت در این مسیر موجب پیروزی نهضت امام راحل شد، ادامه داد: امام (ره) در موضوعات مختلف برای رضایت خدا گام برداشت و اخلاص و معنویت ایشان سبب شد تا شاهد پیشرفت این مکتب توحیدی باشیم.

دیلمی با تاکید بر شخصیت بی‌بدیل امام خمینی «ره» بیان کرد: ایشان در کنار اخلاص و معنویت، فقاهت، عقلانیت، معنویت با تاسی از سیره ائمه معصومین (ع) توانست حکومتی تاسیس کند که نقش مهمی در تحولات منطقه داشت.

وی، جهاد تبیین در ترویج اندیشه‌های امام را موضوعی جدی خواند و گفت: نشر این معارف در جامعه اسلامی یک ضرورت است و می‌تواند اثربخش باشد.

حاج آخوند رهبر امام جمعه اهل‌سنت آق‌قلا با اشاره به اینکه عده‌ای با طغیان مالی و خودمحوری به جایگاه ولایت خیانت می‌کنند، اضافه کرد: هر جایی که عده‌ای بخواهند جایگاه ولایت را کمرنگ کنند وظیفه علماست که جامعه را بیدار کرده و جامعه اسلامی را باید در برابر توطئه دشمنان به بصیرت و هوشیاری فرابخوانند.

وی نقش خواص را در تقویت وحدت مسلمانان مهم خواند و ابراز کرد: باید تلاش شود تا اسلام ناب محمدی به جهانیان شناسانده شود.

آخوند میرابی امام جمعه اهل‌سنت بندرترکمن نیز در این نشست تخصصی با تاکید بر اینکه اتحاد و همدلی عامل پیروزی مسلمانان است، تاکید کرد: اتحاد یکی از راه‌های موفقیت مسلمانان در برابر مستکبران است امام راحل در دوران ستمشاهی با به وجود آوردن اتحاد زمینه شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی را در جامعه اسلامی به صورت آشکار پیاده کردند.

وی افزود: اگر امروز همه اندیشمندان و علما که جایگاه امام راحل را درک کردند و از نعمات انقلاب اسلامی بهره می‌برند این نعمت را شاکر نباشند خدا را ناراحت می‌کنند.

آخوند میرابی با اشاره به اینکه تمامی فعالیت‌های امام خمینی (ره) مفید و موثر بوده است، تصریح کرد: ما می‌توانیم با درک امت بودن خودمان نظر امام را در جامعه کنیم درحقیقت هر کسی به بزرگان تکریم کند نزد خدا محبوب خواهد شد.

امام جمعه اهل‌سنت بندرترکمن ادامه داد: امام راحل در احیای مکتب اسلام پایداری کردند و راه استقامت را نه به ایران بلکه به دنیا آموزش دادند، امام راحل شخصیت بی‌بدیل در زمان خودش بود و شاگردان بزرگی از جمله مقام معظم رهبری را تربیت کرد که در برابر توطئه‌های دشمن همان روش و منش را اتخاذ کردند.

وی با تاکید بر اینکه اتحاد رمز پیروزی است، یادآور شد: انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و هسته‌ای با پیروزی از منویات امام در سایه وحدت به موفقیت دست پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام سید مهدی میرپارسایی مسوول مرکز مفتاح اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان بر لزوم تبیین ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) تاکید کرد و گفت: این نشست تخصصی فتح باب خوبی برای معرفی شخصیت امام است که نباید به یک نشست و یک جلسه ختم شود بلکه همواره باید به این مهم اهتمام داشته باشیم.

وی با اشاره به فعالیت مفتاح در بخش‌های آموزش، پژوهش، رسانه‌ای و پشتیبانی ادامه داد: برگزاری این نشست تخصصی در واقع تکلیف‌گرایی برای ترویج مکتب توحیدی است.

حجت الاسلام میرپارسایی از امام خمینی (ره) به عنوان منادی وحدت یاد کرد و افزود: بررسی شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی نقشه راه آینده است که نباید از آن غافل شویم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار