خوزستان | مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهوار خبر داد:

همکاری شرکت توانیر اهواز و مرکز رسانه تبلیغات اسلامی استان

در جلسه‌ای مشترک بین حجت‌الاسلام میلاد امینی موحد، مدیر مرکز رسانه تبلیغات اسلامی با علیرضاشکرخدائی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز بر همکاری مشترک در راستای گذر از اوج بار فصل گرم سال ۱۴۰۴ در کلانشهر اهواز و استان خوزستان تأکید شد.

همکاری شرکت توانیر اهواز و مرکز رسانه تبلیغات اسلامی استان

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،

در جلسه‌ای مشترک بین حجت‌الاسلام میلاد امینی موحد، مدیر مرکز رسانه تبلیغات اسلامی با علیرضا شکرخدائی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز بر همکاری مشترک در راستای مدیریت بهینه مصرف برق و توسعه و ترویج فرهنگ صرفه جویی به ویژه توسط مبلغین در مراکز مذهبی و دینی جهت گذر موفق از اوج بار فصل گرم سال ۱۴۰۴ در کلانشهر اهواز و استان خوزستان  تأکید شد. 
این جلسه مشترک با هدف توسعه و ترویج فرهنگ صرفه جویی و پرهیز از اسراف در راستای کمک به تأمین برق مطمئن و پایداری جهت کاهش مدت زمان اعمال محدودیت ناشی از ناترازی پیش آمده در اثر خشکسالی و محدودیت تولید برق در نیروگاه ها در فصل گرم تابستان اجرایی می‌شود. 

شکرخدایی بیان کرد: طبق پیش بینی کارشناسان صنعت برق کشور در مرکز کنترل و پایش انرژی کشور با توجه به رشد بین ۸ تا ۱۰ درصدی مصرف برق در یک ماه نخست سالجاری پیش بینی می شود میزان ناترازی میان تولید و نیاز مصرف برق به حدود ۲۴ هزار مگاوات برسد که این رقم معادل احداث ۲۴ نیروگاه اتمی بوشهر می باشد که طی چند سال اخیر به شکل بی سابقه ای طبق شاخص های نموداری دچار فاصله شده است.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر یکی از مهمترین راهکارهای برون رفت از این میزان فاصله میان تولید برق و مصرف، ترغیب هموطنان به رعایت حداکثری صرفه جویی در مصرف برق می باشد.
 
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز  با اشاره به جلسه تشکیل شده با ریاست محترم سازمان تبلیغات انقلاب اسلامی استان خوزستان ابراز امیدواری کرد و گفت: تلاش داریم با همکارب و مشارکت مرکز رسانه، بتوانیم فرهنگ صرفه‌جویی را در بین شهروندان، به ویژه در مراکز مذهبی و دینی و از طریق ائمه جماعات و مبلغین تحت مدیریت آن سازمان نهادینه کنیم تا از خاموشی‌های احتمالی جلوگیری شود. 

 شکرخدایی با اشاره به ظرفیت بالای مساجد در جذب مخاطبان، گفت: این مراکز می‌توانند با بهره گیری از آموزه های دینی و محتوی های مذهبی و بهره گیری کتاب خدا و سیره اهل بیت عصمت و اطهار(ع) و بزرگان دین برنامه‌های خلاقانه، پیام‌های صرفه‌جویی را به عموم مردم منتقل کنند. 

حجت‌الاسلام میلاد امینی موحد نیز در این نشست با استقبال از این همکاری، اعلام کرد: مرکز رسانه تبلیغات اسلامی تمام ظرفیت خود را برای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق به کار خواهد گرفت.
وی افزود: با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های مکتوب و فضای مجازی، آموزش‌های لازم را به شهروندان ارائه خواهیم داد."  

  هر دو طرف بر این موضوع توافق کردند که با اجرای کمپین‌های مشترک، شهروندان را به کاهش مصرف برق تشویق کنند. عدم استفاده از دستگاه‌های پر مصرف شامل جاروبرقی ، لباسشویی، اتو و نظایر آن و حتی خاموش کرد کولر اضافی به ویژه در ساعات اوج مصرف و رعایت الگوی صحیح مصرف از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت.

1404/02/14