مرکز راهبری و هم‌آهنگی بانوان | با هدف ارائه راه‌حل‌های نوین؛

نشست خبری رویداد ملی حل مسائل زنان با عنوان «یاقوت» برگزار شد

نشست خبری رویداد ملی حل مسائل زنان با عنوان «یاقوت» با هدف ارائه راه‌حل‌های نوین برای مسائل فقهی، حقوقی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بانوان، با حضور مدیر مرکز راهبری و هم‌آهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی و محمود نظرنیا، رئیس اندیشکده نظام مسائل حکمرانی کشور برگزار شد. 

نشست خبری رویداد ملی حل مسائل زنان با عنوان «یاقوت» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست خبری رویداد ملی حل مسائل زنان با عنوان «یاقوت» با هدف ارائه راه‌حل‌های نوین برای مسائل فقهی، حقوقی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بانوان، با حضور سارا طالبی، مدیر مرکز راهبری و هم‌آهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی و محمود نظرنیا، رئیس اندیشکده نظام مسائل حکمرانی کشور برگزار شد. 

سارا طالبی در این نشست با بیان اینکه در فضای کشور مسائل مختلفی داریم که بانوان جزو موضوعات اولویت‌دار هستند، گفت: مرور صحبت‌های رهبر انقلاب در این خصوص ما را به سمت این برگزاری این رویداد سوق داد. مقام معظم رهبری دائماً مسائل بانوان را برای ارتقای زندگی، بیان و پررنگ‌ می‌کنند.

وی افزود: مخاطب و کنشگر حل مسائل بانوان لزوماً خود بانوان نیستند. اگر ما در مسئله بانوان دچار مشکل هستیم باید به حضور مردان را در این روال جدی تر ببینیم، تا بتوانیم این چالش را برطرف کنیم. ما با این رویداد باید بتوانیم بحث در مورد مسائل مختلف را در جامعه باز کنیم. متأسفانه رویکردهای ما برای حل مشکل حداقلی است. 

طالبی در پایان خاطرنشان کرد: گفتمان ما، الگوی سوم نقش‌آفرینی زنان در افق پیشرفت است. ما مایلیم که در این رویداد از ظرفیت مجموعه‌های مختلف استفاده کنیم. هنوز در حوزه بانوان، رصد شفافی از وضعیت مسائل نداریم. میزان گفتگوها کم است. در این راستا زنان ما باید بتوانند تصمیم‌ساز باشند. در عرصه‌های کلان سیاست‌گذاری به حضور بیشتر زنان، ناظر به رویکرد نرم‌شان نیاز داریم.

محمود نظرنیا در این نشست گفت: دغدغه و مطالبه رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته در حوزه زنان و خانواده ما را به این رساند که با همراهی سازمان تبلیغات اسلامی بتوانیم یک رویدادی را در حوزه زنان به ثمر برسانیم.

نظرنیا  در خصوص جزئیات این رویداد اظهار کرد: پشتوانه این رویداد یک برنامه‌ریزی پنج ماهه‌ است. نشست‌های مختلفی در سازمان تبلیغات برگزار شد، تیم اجرایی تشکیل شد و بنا شد بر روی سه محور اصلی فقهی - حقوقی، فرهنگی - اجتماعی و اقتصادی در ۲۰ موضوع کار کنیم.

نظرنیا در این نشست بیان کرد: ثبت‌نام این رویداد از امروز ۱۸ خرداد شروع شد و تا ۱۰ تیر ادامه دارد. بعد از آن تا ۱۵ شهریور فرصت ارائه ایده‌ها است و این رویداد در ابتدای مهرماه برگزار خواهد شد. همچنین در این بازه زمانی سه کارگاه آموزشی نیز برای شرکت‌کنندگان خواهیم داشت.

1404/03/19