امور مبلغین | ابتکار جالب ۴۷ روحانی برای گفتوگو با مردم درباره حوادث اخیر؛
گروهی از مبلغان از قم با هدف آشنا کردن مردم با مسائل و حقایق جنگ تحمیلی ۱۲ روزه و همچنین ارتباط هر چه بیشتر بین مردم و روحانیت، راهی محلههای مختلف رشت شدند تا مردم را آشنا کنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، دهه اول محرم فرصت خوبی بود برای گفتن خیلی از حقایق. حقایقی که در همه این روزها دشمن تلاش می کرد از طریق بمباران خبری آنها را زیر آوار دروغ دفن کند. در این شرایط بود که گروهی از مبلغان نخبه از قم راهی محلههای مختلف رشت شدند تا مردم را با این حقایق آشنا کنند.
اسم گروهشان را گذاشتهاند: «گروه تبلیغی و جهادی شهید سیدحسن نصرالله»؛ 47 روحانی که حدود 90 درصدشان از اعضای مرکز نخبگان حوزههای علمیه کشور هستند. آنها در دهه نخست محرم از قم راهی رشت شدند تا مردم را با حقایق جنگ آشنا کنند. حجتالاسلام مجتبی علیزاده، مسئول گروه میگوید: «با کمک اداره تبلیغات رشت، موکبهایی در 6 نقطه شهر از جمله سبزه میدان برپا کردیم. در این موکبها هم ایستگاههای صلواتی بود، هم نمایشگاه عکس جنگ 12 روزه. هم غرفه کودک داشتیم و هم غرفه مشاوره. در کنار همه اینها صندلیهایی گذاشته بودیم و مثلا وقتی مادران بچههایشان را برای کشیدن نقاشی به غرفه میآوردند و خودشان روی صندلی مینشستند، مبلغین سراغ آنها میرفتند و سر صحبت را باز میکردند و شروع به حرف زدن میکردند و برایشان از پشت پردههای جنگ و مسائل این روزها میگفتند.»
به گفته حجتالاسلام علیزاده، آنها در این روزها با بازخوردهای بسیار خوبی هم روبهرو شدند که یکی از مهمترین دستاوردهایش، کم کردن شکاف بین مردم و روحانیت بود.
او میگوید: «ما علاوه بر فعالیتهای گفتوگو محور در این موکبها، در روضههای خانگی هم شرکت داشتیم. یعنی افرادی که به موکبها میآمدند و نیاز به روضهخوان برای مجالس خانگی خود داشتند، به کمکشان میرفتیم و روضههای خانگی را اجرا میکردیم و در این ده روزی که در رشت بودیم، حدود 200 روضه خانگی هم برگزار کردیم.»
علیزاده هدفش از اجرای این برنامه را آشنا کردن مردم با مسائل و حقایق روز و همچنین ارتباط هر چه بیشتر بین مردم و روحانیت عنوان میکند و می گوید: حضور میدانی در سطح شهر و گفتگوی مستقیم با مردم، ضمن کاهش شکاف بین مردم و روحانیت ، میتواند موجب کاهش آسیب های اجتماعی شود.
1404/04/17