مروری بر پویش نسل حسینی و عملیمات ویژه سازمان تبلیغات اسلامی در ماه محرم

مردم ایران در عزای حسین(ع)

حال و هوای محرمی شهر را می‌توان از سیاه‌پوشی دیوارها و پرچم‌های برافراشته بر سر در مغازه‌ها و خانه‌ها فهمید، اما در روزهایی که شیوع کرونا بر کشور سایه انداخته و جان می‌ستاند، برگزاری مراسم‌های عزاداری مانند قبل میسر نیست فضای شهر باید عاشورایی شود. به همین دلیل سازمان تبلیغات اسلامی با همراهی اندیشمندان و کارشناسان، طراحی برگزاری یک محرم باشکوه را انجام داد و تلاش کرد محافل مذهبی امسال با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی مجالس خود را به بهترین شکل برگزار کنند. دو مسئله در محرم امسال اهمیت داشت یکی اصل برگزاری با رعایت پروتکل‌ها و دومی اصل فضاسازی و تعظیم شعائر که باید در کنار هم شکل می‌گرفت.

پویش نسل حسینی
همه ما نسل به نسل محبان حسین(ع) هستیم و تا آخرین لحطه امر پیرو این مرد آزادی خواه خواهیم ماند. به همین خاطر است که تا اسم حسین(ع) و یارانش به میان می آید اشک از چشمان جاری می شود. پویش نسل حسینی در ماه محرم مروری بود بر این اتفاق دلنشین که به سرانجام رسید. در این پویش 360 کمپین با شعار نسل حسینی برگزار شد و 22 میلیون نفر در آن مشارکت کردند. همچنین 40 نهاد و سازمان برای پویش به میدان آمدند. یکی از ویژگی های این پویش این بود که به‌صورت جامع و به‌اصطلاح تبلیغاتی به‌صورت ۳۶۰ درجه انجام شد. به همین دلیل با مشارکت تمام بخش‌های سازمان و سازمان‌های دیگر این عملیات آغاز شد و طبق طراحی‌های صورت‌گرفته، تلاش شد که هیچ حوزه‌ای مغفول واقع نشود. فضاسازی شهری، تبلیغات محیطی، فضای مجازی، فعالیت‌های میدانی، تصویرسازی محرم، تولیدات رسانه‌ای و برنامه‌های تلویزیونی مهم‌ترین بخش‌های این پویش بودند که در ماه محرم انجام شد.


نهضت بانوان 
عشق به اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) را مدیون مادرانی هستیم که واژه های ارادتمند به این خاندان را از کودکی در گوش هایمان لالایی خوانده اند. بانوان همواره در برپایی شعائر دینی و مراسم‌ سوگواری ائمه اطهار(ع) نقش بسزایی داشته‌اند و در طول تاریخ این رسالت را به‌خوبی گسترش داده‌اند. اداره کل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی برای ایام محرم 1400 برنامه‌ها و پویش‌هایی در نظر گرفت تا ضمن بزرگداشت این روزها و برپایی هرچه بهتر مراسم‌ سوگواری سیدالشهدا، از فضای مجازی هم نهایت استفاده را برای افزایش روحیه هم‌دلی و مواسات ببرد. در این روزها 7 هزار هیئت خانگی تشکیل، 600 برنامه آسمان روضه برگزار و 650 نفر عضو طلایه داران تبلیغ شدند.