اجرای پویش نذر فرهنگی با توزیع ۵۰۰ کتاب در شهرستان خلخال

رئیس تبلیغات اسلامی خلخال از برپایی ایستگاه معرفتی خبر داد وگفت: پویش نذر فرهنگی با توزیع ۵۰۰ جلد کتاب در خلخال اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت الاسلام صابر طهماسبی در مصاحبه با روابط عمومی این اداره کل در سخنانی به فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در نیمه اول مهرماه اشاره کرد و گفت: با هدف ارتقای سطح معلومات اقشار مختلف مردم علی الخصوص نوجوانان و جوانان، ایستگاه معرفتی در قالب نذر فرهنگی در سطح شهرستان خلخال برپا شد.

وی افزود: در این پویش تعداد 500 جلد کتاب با موضوعات اجتماعی، علمی، روانشناسی، فرهنگی، دینی و آموزشی به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار گرفت و بازدید کنندگان ضمن دریافت کتاب، از مشاوره های دینی، روانشناسی و سلامت بهره بردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال به اعزام 40 مبلغ و مبلغه به مناطق روستایی و محروم شهرستان خلخال اشاره کرد و گفت: با هدف تقویت ارتباط چهره به چهره و تبلیغ تعالیم دینی در بین آحاد مختلف مردم در مناطق روستایی و کم برخوردار شهرستان، برنامه های فرهنگی با حضور 40 نفر از روحانیون و خواهران مبلغه در مناسبت های مختلف اعم از دهه آخر صفر و آغاز ربیع الاول برگزار شد.

حجت الاسلام طهماسبی به اجرای برنامه مشترک ویژه مناطق اهل تسنن و تشیع این شهرستان اشاره کرد و گفت: در راستای حفظ وحدت و اتحاد اسلامی در منطقه، یادواره شهدای اهل تسنن خلخال با همکاری اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان با حضور اقشار مختلف مردم اعم از اهالی تسنن و تشیع برگزار شد.

وی بر ضرورت ترویج  و توسعه فرهنگ مواسات و همدلی در جامعه تاکید کرد و گفت: خیرین و اعضای هیئت های مذهبی شهرستان خلخال در طول سال با توزیع اقلام ضروری زندگی در بین خانواده های نیازمند مناطق محروم و کم برخوردار، طرح کمک های مومنانه را اجرا می کنند که در دهه آخر صفر نیز با توزیع 2500  بسته معیشتی و کمک آموزشی این طرح را اجرا کردند.  

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال افزود: اجرای مراسم تجلیل از فعالان و مربیان قرآنی روستای قرآنی اندبیل، محفل انس با قرآن ویژه اعضای نهضت تبلیغی بانوان، برپایی موکب عزاداری ویژه بانوان، مراسم پیاده روی اربعین، حضور در برنامه زنگ مهر به همراه امام جمعه اهالی تسنن و تشیع، غباروبی مزار شهدا در هفته دفاع مقدس و جلسات و برنامه های فرهنگی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی از دیگر برنامه های اداره تبلیغات اسلامی خلخال در نیمه اول مهرماه 1400 است.

1400/07/19