رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد:

بصیرت‌افزایی و آگاهی دینی دستاورد فرهنگی اعتکاف است

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان حاجی آباد بصیرت افزایی و آگاهی دینی معتکفین را از مهمترین و اصلی‌ترین دستاورد‌های فرهنگی سنت حسنه اعتکاف دانست.

بصیرت‌افزایی و آگاهی دینی دستاورد فرهنگی اعتکاف است

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام محمد خانجانی رئیس تبلیغات اسلامی حاجی آباد در اولین روز از ایام البیض در جمع معتکفین خواهر مسجد جامع گفت: برنامه فرهنگی فریضه اعتکاف امسال رشد بصیرت افزایی و ارتقاء آگاهی دینی معتکفین بود که با استقبال گسترده این مهم در ۱۰مسجد شاخص شهرستان محقق شد.

وی برنامه‌هایی نظیر سخنرانی، تشکیل حلقه‌های معرفت، مشاوره و پاسخ به سوالات و احکام دینی معتکفین و زیارت عاشورا و دعای عهد و برنامه‌های مولودی‌خوانی در شب ولادت امام علی (ع) را در همین راستا برشمرد و یادآور شد: با حضور روحانیون و مبلغات این برنامه با دستاورد‌های غنی اجرا شد.

رئیس تبلیغات اسلامی حاجی آباد اعتکاف را مصداق واقعی جهاد اکبر دانست و تصریح کرد: اعتکاف انسان را در مقابله با سیئات و غلبه بر هوا‌های نفسانی پیروز می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه فریضه اعتکاف در این شهرستان امسال با حضور ۴۵۵ معتکف اعم از خواهران و برادران در۱۰ مسجد برگزار شد، عنوان کرد: از این تعداد ۸۰ در صد شرکت کنندگان از قشر جوان بودند.

خانجانی عنوان کرد: مراسم اعتکاف در شهر حاجی آباد در دو مسجد؛ بخش مرکزی در دو مسجد، بخش فارغان در چهار مسجد و بخش احمدی در دو مسجد برگزار شد.

وی تصریح کرد:مساجد همواره به عنوان پایگاه اعتکاف، مرکز خلوت و انس عابدان با معبود خویش محسوب می­گردند و اعتکاف روز‌هایی در خلوت خویش با خود بودن و به یاد خدا زیستن است.

وی افزود: اعتکاف گشت و گذاری است در کوچه پس کوچه­‌های درون و گشتن در دنیای «تو در تو»‌ی دل و شناختن خود و مجاهده با نفس و انس با معبود. اعتکاف بریدن از غیر و پیوستن به دوست برای دوباره برگشتن به جامعه است.

1402/11/06