حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی تصریح کرد:

رشد صد در صدی معتکفین در چهارمحال و بختیاری نسبت به سال گذشته

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: به لطف الهی امسال شاهد رشد صد در صدی معتکفین در استان بودیم همچنین مساجد استان که پایگاه برگزاری مراسم معنوی اعتکاف هستند نیز رشد ۱۰ درصدی داشتند.

رشد صد در صدی معتکفین در چهارمحال و بختیاری نسبت به سال گذشته

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم کاظمی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مراسم پر فیض و برکت اعتکاف امسال در استان با استقبال بسیار خوبی به ویژه از سوی جوانان و نوجوانان مواجه شد.

وی افزود: به لطف الهی امسال شاهد رشد صد در صدی معتکفین در چهارمحال و بختیاری بودیم همچنین مساجد استان که پایگاه برگزاری مراسم معنوی اعتکاف هستند نیز رشد ۱۰ درصدی داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی ادامه داد: رشد آمار معتکفین در سال جاری نشانه‌ای از این است که نواجوانان و جوانان از بن مایه ایمانی بسیاری قوی برخوردار هستند و این فرض که بین نسل جدید و نسل قدیم فاصله و شکاف ایجاد شده گمانه‌ای ناصحیح است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: نسل جوان امروز همچون گذشته و بلکه بسیار قوی‌تر با ارزش‌ها و آرمان‌های دینی و انقلابی مانوس هستند و در مواقعی که باید این موضوع را به مرحله بروز و ظهور می‌رسانند.

وی با اشاره به تفاوت مراسم معنوی اعتکاف با سایر مناسک دینی، اضافه کرد: اعتکاف از جنس خودداری و کف نفس است بنابراین وقتی نوجوانی وارد این مراسم معنوی می‌شود نشان می‌دهد از یک استعداد، ظرفیت و آمادگی ویژه برخوردار است تا سه روز اعمال خاصی را به جا آورده و از محرمات ویژه‌ای نیز پرهیز کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی تاکید کرد: استقبال بالای جوانان و نوجوانان از مراسم پر فیض و برکت اعتکاف نشان داد دهه هشتادی و نودی‌های امروز بسیار آماده و برخوردار از بن مایه‌های معنوی و ایمانی هستند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: امسال در مراسم معنوی اعتکاف از حضور مبلغین و مبلغات درون و بیرون استانی و حتی بین‌المللی بهره‌مند شدیم و تبیین احکام، معارف و مسائل بصیرتی و معنوی برای معتکفین انجام شد بنابراین می‌توان گفت کیفیت این مراسم معنوی در سال جاری نیز نسبت به سال گذشته ارتقا پیدا کرد.

1402/11/07