مسئول هماهنگی مدارس صدرا چهارمحال و بختیاری تصریح کرد؛

تدریس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مدارس صدرا چهارمحال و بختیاری

مسئول هماهنگی مدارس صدرا چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر یکی از برنامه‌های فرهنگی مهمی که در مدارس دبیرستان دوره اول صدرا استان انجام می‌شود تدریس کتاب فوق برنامه دکل است که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را برای دانش‌آموزان شرح می‌کند.

تدریس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مدارس صدرا چهارمحال و بختیاری

تدریس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مدارس صدرا چهارمحال و بختیاریبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، جوانبخت خدادادی، مسئول هماهنگی مدارس صدرا چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: احداث دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی برای اولین بار در سال ۱۳۶۲ در شهر‌هایی مانند تهران و مشهد توسط علمایی همچون آیت‌الله امامی کاشانی انجام شد.

وی با بیان اینکه مدارس علوم و معارف تاسیس شده در تهران و مشهد با نام شهید مطهری نامگذاری شدند، افزود: در سال تحصیلی ۱۳۶۸_۱۳۶۷ نیز یک مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه علوم و معارف اسلامی در شهرکرد تاسیس شد.

مسئول هماهنگی مدارس صدرا چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پس از گذشت مدتی سازمان تبلیغات اسلامی نیز اقدام به تاسیس دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی در کشور کرد که این مددارس با عنوان صدرا نامگذاری شدند.

خدادادی عنوان کرد: در سال ۱۳۸۵ چهار دبیرستان علوم و معارف اسلامی در چهارمحال و بختیاری احداث شد که شامل یک مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه در بروجن همچنین یک مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه در فارسان می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۳ نیز یک دبیرستان دوره اول پسرانه صدرا در فارسان و پس از آن در سال ۱۳۹۹ یک دبستان دخترانه صدرا توسط سازمان تبلیغات اسلامی در شهرکرد تاسیس شد.

مسئول هماهنگی مدارس صدرا چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی بر موضوعات آموزشی و فرهنگی مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا نظارت دارد، تصریح کرد: اساتید و دبیران این مدارس توسط آموزش و پرورش تامین می‌شود.
 خدادادی یادآور شد: درحال حاضر در مدارس علوم و معارف اسلامی چهارمحال و بختیاری ۵۱۱ دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۳۰۴ دانش‌آموز پسر و ۲۰۷ دانش‌آموز دختر هستند.

خدادادی بیان کرد: درحال حاضر ۱۰۷ دانش‌آموز در دبستان صدرا ولایت، ۱۸۰ دانش‌آموز در دبیرستان پسرانه دوره اول فارسان، ۸۲ دانش‌آموز در دبیرستان فارسان، ۴۲ دانش‌آموز د دبیرستان پسرانه بروجن، ۴۹ دانش‌آموز در دبیرستان دخترانه فارسان و در دبیرستان بروجن ۵۱ دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر یکی از برنامه‌های فرهنگی مهمی که در مدارس دبیرستان دوره اول صدرا چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود تدریس کتاب فوق برنامه دکل است که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را برای دانش‌آموزان شرح می‌کند و توسط سه روحانی در هفت جلسه تدریس می‌شود.

مسئول هماهنگی مدارس صدرا چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در مدارس صدرا استان اقدامات فرهنگی دیگری نیز مانند کتابخوانی، جلسات تفکر، بیان خاطرات و جلسات قرآن، اردو‌های دانش‌آموزی، بازدید از اماکن علمی، دیدار با علما، بازدید از حوزه‌های علیمه و کتابخانه‌ها برگزار می‌شود.

خدادادی یادآور شد: علاوه‌بر دروسی که در دبیرستان‌های دوره اول تدریس می‌شود در مدارس صدرا چهارمحال و بختیاری درس‌های خط، اخلاق و احکام نیز آموزش داده می‌شود.

وی بیان کرد: دبیرستان‌‎های دوره دوم صدرا نیز تنها رشته علوم و معارف اسلامی وجود دارد که همانند رشته علوم انسانی است با این تفاوت که در این رشته ۴ کتاب اخلاق، احکام، آموزش قرآن و اصول عقاید نیز تردیس می‌شود همچنین کتب تاریخ و ادبیات عربی این دو رشته با یکدیگر متفاوت است.

مسئول هماهنگی مدارس صدرا چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا امروز دانش‌آموزان دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا درصد بالایی از قبولی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

1402/11/17