گلستان| مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خبر داد:

اجرای طرح سه ساله تدبری قرآن

حجت الاسلام عباسعلی گرزین از اجرای طرح سه ساله تدبری قرآن در گلستان خبر داد و گفت: این طرح از کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" مقام معظم رهبری گرفته شده است.

اجرای طرح سه ساله تدبری قرآن

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی ستاد عملیات «فصل بندگی» در سالن اجتماعات شهید سلیمانی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین در این نشست قرآن را مهم‌ترین مبنای فکری، بصیرتی و تبیینی دانست و اظهار کرد: هرجا که قرآن محور قرار گرفت به موفقیت‌های بسیاری دست یافتیم.

وی افزود: به منظور گسترش جهاد تبیین، اقناع افکار عمومی، خنثی‌سازی تئوری تحریف دستگاه شیطانی استکبار و ایجاد یک سپر فکری مقاوم برای جوانان و نوجوانان در برابر تهاجمات فکری دشمن باید با نگاه مدبرانه به قرآن رجوع کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از طرح سه ساله تدبری قرآن خبر داد و گفت: این طرح از کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" مقام معظم رهبری گرفته شده تا افراد با ایدئولوژیک اسلامی و بر اساس تحلیل و استدلال به تشخیص و موضع‌گیری بپردازند.

وی با بیان اینکه این طرح با نگاه کاربردی اجتماعی برگزار می‌شود، توضیح داد: در ماه مبارک رمضان فصل بندگی، جامعه اقبال بیشتری به قرآن دارد لذا با همکاری سازما‌ن‌های مختلف، فعالان و مجموعه‌های قرآنی، ۳۰ آیه برای طرح "قرآن را زندگی کنیم" در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام گرزین با تأکید بر اینکه این حرکت آغاز یک جهش فکری و تمدنی در بدنه نخبگانی بالاخص جوانان و نوجوانان است، بیان کرد: این طرح در سه مرحله انس ویژه با قرآن، حفظ آیات و کنشگری تبلیغی تبیینی در سه سال برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر تنها ۱۰ درصد جامعه به میدان کنشگری تبلیغی تبیینی وارد شوند، انقلاب اسلامی در برابر تهاجمات دشمنان بیمه می‌شود.

در ادامه مدیرکل صدا و سیمای مرکز گلستان گفت: تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) یک تکنیک مهم و اثرگذار برای مبارزه با دشمن است.

رسول شکری نیا با بیان اینکه دشمن همه ابزار و ظرفیت‌های خودش را برای عملیات روانی در سال‌های اخیر علیه نظام و انقلاب به کار بسته است، اضافه کرد: اگرچه مردم فیهم و شریف ایران با عملکرد خود خط بطلان بر نقشه‌های شوم دشمنان کشیدند، اما دشمن از موضع خود کوتاه نخواهد آمد.

وی ادامه داد: در عصر امروز باید بدانیم مخاطب با بعضی مفاهیم بیگانه بوده و باید با زبان نسل جدید با آنان ارتباط برقرار کرده و مفاهیم را انتقال دهیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گلستان با تأکید بر ارزش خبری هر خبر، ادامه داد: هرچه یک خبر افراد بیشتری را تحت پوشش قرار دهد، ارزش خبری بالاتری خواهد داشت، لذا باید به اجتماعاتی مذهبی از قبیل عید غدیر، اربعین و راهیمایی ۲۲ بهمن و امثال آن بیشتر بپردازیم.

وی با اشاره به بخشی از آیه دوم سوره مبارکه طلاق «وَمَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا»، «و هر کس از خدا پروا کند [خدا] براى او راه بیرون‌‏شدنى قرار مى‏‌دهد»، ابراز داشت: اگر افراد به این آیه معرفت ظاهری و باطنی پیدا کنند، نجات‌دهنده بشریت است.

1402/11/26