حجت‌الاسلام روح الله حریزاوی خبر داد؛

سازمان تبلیغات اسلامی آثار علامه حسن‌زاده آملی را برای درک نسل جوان ساده‌سازی می‌کند

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی از انتشار آثار علامه آملی در آینده نزدیک از سوی این سازمان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم برای مخاطب جوان، آثار عمیق عرفانی علامه را ساده‌سازی کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی «قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی» در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی این سازمان با اشاره به جایگاه علمی و معرفتی مرحوم علامه حسن‌زاده آملی اظهار داشت: علامه آملی، نقطه وحدت سلوک توحیدی و عرفان انقلابی بودند و عرفان و توحید را در عالی ترین مرتبه تجربه کردند و به‌حق می‌توان از ایشان به‌عنوان مدافع اندیشه و جایگاه ولایت یادکرد؛ مدافعی که هیچ‌گاه از مأموریت انقلابی غافل نبودند.

به گفته وی، تمامی شاگردان مکتب علامه حسن‌زاده آملی و شخصیت‌های برجسته‌ای همچون آیت‌الله مصباح، آیت‌الله جوادی عاملی، شهید مطهری می‌توانند به‌مثابه الگویی برای حوزه علمیه، طلاب و روحانیون برای طی کردن مسیر عمیق و ارزنده توحیدی با مأموریت‌های انقلابی باشند.

حجت‌الاسلام حریزاوی، برگزاری جلسات بزرگداشت علامه حسن‌زاده آملی را از وظایف تمام نهادهای انقلابی و به‌ویژه سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و تصریح کرد: درهمین راستا مراسم بزرگداشت باشکوهی به همت سازمان تبلیغات اسلامی با حضور بیت معظم علامه حسن زاده، شاگردان ایشان و بزرگان حوزه اخلاق در مؤسسه فرهنگی «سرچشمه» برگزارشد.

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی در مورد انتشارات آثار علامه حسن‌زاده آملی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، از گفتگوهایی با مجموعه تدوین و تنظیم آثار علامه حسن‌زاده خبر داد و افزود: ما علاوه بر آنچه تاکنون از ایشان منتشرشده است تلاش می‌کنیم برای نسل جدید و مخاطب جوان، آثار عمیق عرفانی علامه فقید را ساده‌سازی کنیم و به همین منظور نیز گفتگوهایی با فرزندان ایشان انجام‌شده و انشا الله بعد از چهلم علامه آملی نسبت به این موضوع، اهتمام بیشتری خواهد شد. این درحالی است که قرار شده است برخی از شاگردان مکتب ایشان نیز یاریگر ما در این زمینه باشند.

وی در پایان سخنان خود ضایعه درگذشت علامه حسن‌زاده آملی را بسیار بزرگ دانست اما از اینکه شاهد رهروان زیادی در حوزه مکتب علامه حسن‌زاده آملی در حوزه‌های علمیه سراسر کشور هستیم، ابراز امیدواری کرد.

1400/07/23