قزوین| حجت الاسلام پورآرین خبر داد:

اجرای طرح ملی قرآنی «مسطورا» در قزوین

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین از آغاز اجرای طرح مسطورا همزمان با سراسر کشور با شروع ماه مبارک رمضان خبر داد.

اجرای طرح ملی قرآنی «مسطورا» در قزوین

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام پورآرین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفتگویی اظهار داشت: طرح حفظ موضوعی قرآن کریم یکی از شاخص‌ها و برنامه‌های ابلاغی سازمان دارالقرآن الکریم است که امسال به‌عنوان یکی از اولویت‌های کاری ابلاغ شده است و در ماه رمضان اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: این طرح پیرو کلام رهبر معظم انقلاب و بحث گفتمان‌سازی مفاهیم پایه‌ای قرآنی و تبدیل این مفاهیم به مسلمات فکری و تفکرات رایج بین مردم است به نحوی که معارف و مطالب قرآن بین همه مردم رایج شود.

وی عنوان کرد: طرح ملی مسطورا یعنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآنی؛ به گونه‌ای که آیه‌های قرآن به گفتمان عمومی در جامعه، تبدیل شود.

وی افزود: طرح حفظ موضوعی قرآن کریم «مسطورا» با هدف گفتمان‌سازی و حفظ موضوعی قرآن کریم در دستور کار قرار گرفته است. طرح مسطورا با محوریت ۱۵۰ فراز نورانی قرآن کریم، با دغدغه رفع قرآنی مسائل پیش روی جامعه اسلامی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و مواجهه مؤثر و هدفمند با جریانات معاند و منحرف در استفاده ابزاری و ناصواب از مفاهیم ارزشمند، برگزار می‌شود.

پورآرین اضافه کرد: در مرحله اول طرح ملی مسطورا از جمله اقداماتی که توسط سازمان دارالقرآن الکریم انجام شده است، تدوین کتاب مستورا، کتابچه حفظ و کلیپ‌های آموزشی با تمرکز بر ۱۲ فراز قرآنی تحت عنوان طرح «مسطورا» ویژه اقشار مختلف شامل دانش‏‌آموزان مقطع متوسطه، کنشگران (طلّاب حوزه‌های علمیه، معلمان و فعالان فرهنگی) و عموم مردم و همچنین برگزاری مسابقات و دوره‌های آموزشی در سطح ملی است.

وی افزود: قرار است در ادامه این حرکتی که با شعار زندگی با آیه‌ها شروع شده شاهد یک هم افزایی میان جریان‌های مردمی قرآنی و دستگاه‌های مختلف باشیم و همه در این مسیر و با شعار زندگی با قرآن، اتفاق بزرگی را رقم بزنند و مخاطب بیشتری را درگیر مفاهیم قرآنی کنیم.

پورآرین بیان کرد: این طرح طرحی سه ساله بوده و هدف آن این است که ۱۵۰  آیه قرآنی که مورد تاکید بزرگان و مورد نیاز جامعه و نیاز روز است در فرآیندی پژوهشی انتخاب شود و ویژگی‌های گفتمانی داشته باشد و با تمرکز روی این آیات آن را به گفتمان عمومی تبدیل کنیم.

1402/12/14