مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی:

استمرار راه انبیاء با همدلی و وحدت محقق می‌شود

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در نشست توجیهی مبشرین فرهنگی و گردهمایی علما اهل سنت گفت: همه ما باید با حفظ وحدت، برای استمرار راه انبیاء تلاش کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، حجت‌الاسلام محمدتقی سیفایی مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در نشست توجیهی مبشرین فرهنگی و گردهمایی علما و فضلای اهل سنت در ماه ربیع‌الاول سنندج که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تحقق اهداف دینی و فرهنگی و بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون در این راستا نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود است و باید از این ظرفیت‌ها بیشترین استفاده را برد.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه تحقق مسئله وحدت نیازمند انسجام و همدلی است، افزود: همه ما باید برای این مهم تلاش کنیم و با حفظ وحدت برای تحقق اهداف دینی و استمرار راه انبیا بکوشیم.

وی یادآور شد: کار درست توسط مبشران فرهنگی حمایت می‌شود اما باید کار درست و فعالیت مؤثر نشان داده شود تا موردحمایت قرار گیرند.

حجت‌الاسلام محمدتقی سیفایی در پایان اضافه کرد: در فضای توانمندسازی و تسهیلات نیاز به بررسی ظرفیت‌ها و فعالیت‌هاست و باید موردبررسی قرار گیرد.

در ادامه مراسم، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در نشست توجیهی مبشرین فرهنگی که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: رسالت پیامبر تبیین معارف دین و الهی به مردم و جامعه و هدایت‌گری انسان‌ها به سمت کمال و رسیدن به خداست. بی‌شک در نگرش‌ها و برداشت‌ها از قرآن و سنت، نقش بزرگی را روحانیون و ماموستاها بر عهده‌دارند.

حجت‌الاسلام حاتمیان گفت: باتوجه به پیشرفت علم و سرعت ارتباطات در جهان امروز، پیچیدگی کار تبلیغ دین و ایفای نقش هدایت‌گری دشوارتر از گذشته است و انتظار جامعه امروز از روحانیون آن است که از نظر کمالات انسانی، باید از مردم برتری داشته باشند.

وی افزود: با سبک و سیاق و متد گذشته نمی‌توان کودک و نوجوان امروز را هدایت کرد، بنابراین نقش اجتماعی و فرهنگی مبلغ دین زمانی می‌تواند در جامعه به ثمر بنشیند که با آموزه‌های دینی، احکام شریعت و متدهای مناسب برای ارائه پیام و معارف دین به جامعه و استفاده از ابزار روز بهره ببرد.

حجت‌الاسلام حاتمیان اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال ارتباط وسیع با نخبگان است تا براساس نیاز فرهنگی جامعه پاسخگوی نیاز مردم باشد. امروزه مشکلات اجتماعی، معیشتی و غیره زمینه ترویج و تبلیغ دین را دشوار می‌کند و سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال برقراری ارتباط و تبادل فکر با نخبگان و روحانیون برای به‌کارگیری بهترین راهکارهاست تا نقش کلیدی و رسالت خود را محقق کنیم.

ماموستا عبدالسلام کریمی،مدیر مرکز تخصصی علوم اسلامی امام شافعی استان کردستان نیر این مراسم گفت: مقوله دین و فرهنگ ماندگارترین و مؤثرترین مقوله عالم است و انقلاب ما نیز انقلاب دینی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف فرهنگی و دینی حمایت مالی لازم است، افزود: هدف کار دینی و فرهنگی مادیات نیست اما مادیات برای تحقق اهداف موردنظر لازم است.

مدیر مرکز تخصصی علوم اسلامی استان کردستان با بیان اینکه مخاطبین اقدامات دینی و فرهنگی در جامعه متنوع هستند، اضافه کرد: با مخاطبان جوان و میان‌سال متناسب با خودشان باید رفتار شوند تا تعابیر دین را به خوبی متوجه شوند.

1400/07/23