مدیرکل حوزه فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن

«سامانه آزمون‌های حفظ عمومی قرآن کریم» راه اندازی می‌شود

مدیرکل حوزه فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم از آغاز فعالیت «سامانه آزمون‌های حفظ عمومی قرآن کریم» در ابتدای سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، محسن اسدی «مدیرکل حوزه فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم» با اشاره به سامانه آزمون‌های حفظ عمومی قرآن کریم اظهار داشت: با توجه به مسئولیت سازمان دارالقرآن الکریم در اجرای طرح آزمون اعطای مدرک عمومی به حافظان قرآن کریم که بر اساس مصوبه ستاد راهبری حفظ قرآن کریم انجام می‌شود؛ یکی از مهمترین نیاز‌ها و ملزومات این طرح، «طراحی سامانه هوشمندی» است.
به گفته وی، با طراحی سامانه هوشمندی، می‌توان تمامی مؤسسات قرآنی و ممتحنان در سراسر کشور را ثبت نام و با درج نمرات آزمون دهندگان در این سامانه توسط ممتحنان، به صورت خودکار، نتایج را اعلام و کارنامه افراد را صادر کرد.
محسن اسدی اضافه کرد: این سامانه با توجه به فوریت موضوع، از آبان ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت و طی تلاش‌های بسیار در حوزه فناوری اطلاعات، بخش اول تحویل و بخش دیگر نیز در حال تکمیل است.
وی خبر داد که سامانه هوشمندی بعد از تعطیلات عید نوروز و در اوایل سال ۱۴۰۱ و همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان راه اندازی خواهد شد و پس از افتتاح طرح، متقاضیان از سراسر کشور می‌توانند به سامانه مراجعه و ثبت نام کنند و در نهایت نیز نتایج آزمون را ملاحظه کنند.
مدیرکل حوزه فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم خاطر نشان کرد: در این سامانه برای تمامی ارکان دخیل در موضوع آزمون‌های حفظ عمومی قرآن کریم، پنل کاربری تعبیه شده و مؤسسات، متقاضیان و ممتحنین طرح به این پنل دسترسی خواهند داشت. این درحالی است که دبیرخانه مرکزی و دبیرخانه‌های استانی نیز در این سامانه دارای پنل کاربری خواهند بود.
وی در پایان گفت: ارتباط این سامانه با سامانه آموزش مجازی قرآن و عترت سازمان و همچنین سامانه مدیریت آموزش سازمان از دیگر امتیازات سامانه هوشمندی است.

1400/12/07