نویسنده برجسته کودک و نوجوان

توجه به مخاطب نوجوان در حوزه هنری خراسان شمالی یک اتفاق خوشایند و قابل تقدیر است

نویسنده برجسته کودک و نوجوان با اشاره به برگزاری دوره آموزشی ویژه هنرجویان نو قلم اظهار داست: توجه به مخاطب کودک و نوجوان و تربیت نویسندگانی برای این رده سنی توسط حوزه هنری خراسان شمالی یک امر خوشایند و قابل تقدیر است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی؛ «استاد سیدعلی کاشفی‌خوانساری» با اشاره به حضور خود در خراسان شمالی و برگزاری دوره فشرده برای هنرجویان نوقلم اظهار داشت: حضور در کلاس‌های آموزشی از این دست که با هدف تربیت نویسندگان جوان و تازه‌کار برپا می‌شود؛ امید را در دل نویسندگانی، چون من زنده می‌کند.
این نویسنده برجسته ادبیات کودک و نوجوان تصریح کرد: توجه نهاد‌هایی همچون حوزه هنری به مخاطب نوجوان و تولید آثار در این راستا قابل تقدیر است لذا باید از مدیریت حوزه هنری خراسان شمالی تشکر کرد.
صاحب بیش از ۸۰ عنوان کتاب در حوزه ادبیات کودک و نوجوان خاطر نشان کرد: افراد حاضر در دوره ، سابقه زیادی در حوزه نویسندگی نداشتند، اما قریب به اتفاق آن‌ها را جوانان با استعداد و با انگیزه‌ای دیدم.
کاشفی خوانساری گفت: این دوره شبیه یک کار فرمایشی نبود و هدف‌گذاری قابل تقدیر مجموعه حوزه هنری خراسان شمالی برای تدوین ۶۵ جلد کتاب با موضوع زندگی سرداران و امیران شهید این استان، مصداق تربیت نیرو در بستر عملیات و تهیه محتوای غنی برای مخاطب است.
نویسنده صاحب نام ادبیات کودک و نوجوان بیان کرد: برنامه‌ریزی مناسب حوزه هنری خراسان شمالی و فرصت کافی پیش‌بینی شده برای تدوین آثار، نوید مجموعه آثار فاخر و ارزشمند را می‌دهد.
استاد کاشفی خوانساری خطاب به هنرجویان شرکت‌کننده در این دوره آموزشی بیان کرد: خواندن داستان‌های متعدد، نگارش هر روزه، خواندن ادبیات و نقد، افزایش تعاملات اجتماعی، افزایش ارتباطات گروهی و پشتیبانی فکری و نظری از جمله راز‌های موفقیت در این مسیر سخت، اما شیرین است.
وی در انتها تاکید کرد: حوزه هنری با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌های خود و هم‌افزایی با نهاد‌های فرهنگی و هنری مسیر موفقیت در راستانی اهداف و برنامه‌هایش را سهل و کوتاه می‌کند.

1400/12/08