23 ارديبهشت | حجت‌الاسلام قمي در نشست اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي:

براي توليد محتواي باكيفيت جدي هستيم

رييس سازمان تبليغات اسلامي در نشست با اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس تاكيد كرد: بر سر توليد محتوا و كيفيت آثارمان چه در حوزه ادبيات پايداري و چه در ساحت توليد فيلم‌هاي سينمايي و سريال‌ها و برنامه‌‌هاي تلويزيوني، محكم ايستاده‌ايم.

براي توليد محتواي باكيفيت جدي هستيم

به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، حجت‌الاسلام محمد قمي در نشستي كه ظهر يكشنبه با حضور اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در حوزه هنري برگزار شده بود، با اشاره به رشد كمي و كيفي آثار فاخر حوزه هنري در 5 سال اخير در ادبيات پايداري و سينما و ذكر مثال‌هايي از فيلم‌ سينمايي «هناس» و سريال تلويزيوني «سوران» كه در مجموعه حوزه هنري توليده شده‌اند، درباره زيرساخت‌هاي مجموعه سينماهاي وابسته به سازمان تبليغات اسلامي گفت: ما حدود 80 سالن سينما تحويل گرفتيم كه چندان هم دلچسب نبودند اما در اين مدت، ضمن بالابردن كيفيت آنها، اكنون 200 سالن سينما داريم كه حدود يك سوم اكران فيلم‌ها را پوشش مي‌دهد.
رييس سازمان تبليغات اسلامي در ادامه با انتقاد از بي‌توجهي به برخي آثار باارزش سينمايي دفاع مقدس از نمايندگان مجلس خواست حساسيت بيشتري نسبت به مسير تخصيص بودجه در دستگاه‌هاي فرهنگي داشته باشند.
حجت‌الاسلام قمي همچنين بااشاره به موفقيت پويش «زندگي با آيه‌ها» و برنامه تلويزيوني «محفل» در ماه رمضاني كه گذشت و استقبال مخاطبان انبوه از آنها كه با مشاركت مجموعه‌هاي وابسته به سازمان تبليغات اسلامي ساخته شده بودند، يادآور شد: براي ما هم كيفيت اهميت دارد و هم كميت؛ تقريبا هيچ برنامه سحر ماه رمضاني در صداوسيما نبود كه سازمان تبليغات در آن نقشي نداشته باشد. با اين حال بضاعت‌مان اندك است و براي كارهاي بزرگ، ناگزير به مشاركت هستيم.
گفتني است نشست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، روز 23 اردیبهشت، پس اقامه نماز ظهر و عصر و بازدید از مجموعه حوزه هنری انقلاب اسلامی با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رئيس، احمد راستینه، بیژن نوباوه، مجید نصیرایی، امیرحسین بانکی‌پور، سید علی یزدی‌خواه و زهره سادات لاجوردی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، به میزبانی مهدی دادمان رئیس حوزه هنري برگزار شد. همچنين در این برنامه مدیران حوزه هنری گزارش‌هایی پیرامون فعالیت‌های چند سال اخير ارائه کردند.

1403/02/23