صاد | به قلم حمید بابایی؛

«چهل و یکم»

کتاب «چهل و یکم» به قلم حمید بابایی، اولین کتاب منتشر شده در نشر صاد که با نیم‌نگاهی به تذکرةالاولیا نوشته شده است.

«چهل و یکم»

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، کتاب «چهل و یکم» نوشته حمید بابایی است. این کتاب روایتی ادبی و زبانی جذاب دارد. خواننده از ابتدای رمان می‌‌داند که با داستانی ادبی همراه است. داستانی لطیف و سرشار از کلمات و تعبیرات بدیع که او را با خودش همراه می‌کند. اتفاقات در مشهد روایت می‌شود و ارتباط عمیق درونی انسان‌ها با امام رضا بخش دیگری از کتاب است. انسان‌هایی که بدون اعتقاد و دین نمی‌دانند کجا باشند.

«چهل و یکم» یک رمان عرفانی‌مذهبی است. این داستان نیم‌نگاهی به اثر ماندگار عطار؛ «تذکرةالاولیاء» دارد که در بستر تاریخ معاصر اتفاق می‌افتد.

رمان راویی دارد به نام میرعماد که کاتب است و خوش می‌نویسد. داستان در شهر مشهد کمی بعد از حادثه مسجد گوهرشاد اتفاق می‌افتد. راوی در صحن بارگاه امام‌ رضا (ع) مشغول کتابت «تذکرةالاولیاء» است. او در صحن تنها نیست. مردی درشت هیکل با حالی نزار در صحن حضور دارد. حال آشفته و شیداگونه‌ی این مرد که ادریس نام دارد توجه میرعماد (یکی از راوی‌های رمان) را به خودش جلب می‌کند.

 

کتاب صوتی «چهل و یکم» با صدای میرطاهر مظلومی در بخش قناری که کتاب‌های صوتی انتشارات صاد را به عهده دارد، تولید و برای مخاطبان عرضه شده است.

1403/06/01