تفکیک بین سنی و شیعه از ابتدا غلط بوده است

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل با بیان کلام امام "تفکیک بین سنی و شیعه از اول غلط بود" گفت: مسلمانان از تفرقه پرهیز کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در مصاحبه با روابط عمومی این اداره کل، با تبریک سالروز میلاد حضرت پیامبر اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت، اتحاد و یکپارچگی مسلمانان را تنها راه غلبه بر دشمنان اسلام عنوان کرد و گفت: مسلمانان با تمسک به قرآن و اهل‌بیت پیامبر (ص) باید بر وجه اشتراک بین مذاهب تمرکز کرده و از اختلاف و تفرقه پرهیز کند.

وی با اشاره به نقش قرآن‌کریم در ایجاد اتحاد بین مسلمانان، بیان داشت: قرآن کریم به‌عنوان آخرین کتاب آسمانی نازل‌شده از سوی خداوند متعال می‌تواند به‌عنوان اصلی‌ترین منبع برقراری وحدت و همبستگی در بین مسلمانان نقش به سزایی را ایفا کند. این کتاب مقدس الهی در مقابل فتنه‌ها و نقشه‌های دشمنان با تمام توان ایستادگی کرده و با پاسخ قاطع خود مانع پیشروی دشمنان اسلام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، با اشاره به فرمایشات حضرت امام راحل (ره) که فرموده‌اند "تفکیک بین سنی و شیعه از اول غلط بوده است" گفت: در قرن معاصر این جمهوری اسلامی ایران است که منادی وحدت و همدلی شده و یک زندگی مسالمت‌آمیز و حاکمیت قابل‌احترام به سایر ادیان، گروه‌ها و مذاهب را به وجود آورده است به‌طوری‌که در این کشور نه تنها شیعه و سنی بلکه مسیحی، یهودی و سایر معتقدان به ادیان الهی در کنار هم در آرامش و صلح و صفا زندگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده، اساس همدلی و وحدت در جهان اسلام را گرایش به نقطه مشترکی همچون قرآن کریم توصیف کرد و گفت: اگر به حقیقت فرقه‌های ضاله‌ای همچون وهابیت نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که قصد و هدف آنها جز ضربه واردکردن به حقیقت دین چیز دیگری نیست درحالی‌که آنها با ظاهری رنگین و آراسته سعی می‌کنند طوری اندیشه خود را القا کنند تا جهان اسلام متوجه حیله‌ها و نیرنگ‌های آنها نباشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: امروز، مهم‌ترین نیاز دنیای اسلام، وحدت و همدلی است و دولت‌های اسلامی و مسلمانان با حفظ وحدت می‌توانند نام اسلام را در جهان سرافراز نگه‌دارند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده گفت: نام‌گذاری هفته وحدت از سوی امام خمینی (ره) هر فرصتی را از دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی گرفته است، هفته وحدت، فرصت مغتنم و ارزشمندی برای گرامیداشت یاد پیشگامان اتحاد اسلامی، ازجمله معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی رحمت‌الله علیه در جوامع اسلامی است.

وی افزود: ابتکار حضرت امام خمینی (ره) در نام‌گذاری هفته وحدت و تأکید بر برگزاری جشن‌های مختلف در میان امت اسلام و ملت ایران خود گویای اهمیت این موضوع است که باید همواره به آن عنایت خاص داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: برقراری وحدت در اسلام یک اصل مهم است و بنیان‌گذاری چنین روزی در بین امت مسلمان یک ضرورت مهم به‌حساب می‌آید. به همین دلیل خداوند در قرآن عظیم الشان می‌فرماید: وَ اعْتَصِمُوا به حبل اللَّهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا؛ چنگ زنید به ریسمان خدا و متفرق نشوید. پس این نشان می‌دهد که اتحاد توصیه اکید در اسلام است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده تصریح کرد: مسلمانان جهان باید برای مقابله جدی با مشکلات خویش و دفاع در برابر ظلم و تجاوز استکبار جهانی، از امکانات و سرمایه‌های خود به خوبی استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در پایان خاطرنشان کرد: پیام هفته وحدت این است که مسلمانان همه با هم برادر بوده و با دست اتّحاد و ذهن هوشیار، در سایه دستورات پیامبر خدا و عترت پاک آن حضرت، در سایه قرآن و سنت و سیره رسول اکرم (ص)، وحدت و یکرنگی خود را حفظ کرده و در سایه امامت و ولایت، صراط مستقیم را بپیمایند.

1400/07/27