شمع | ویژه ماه محرم؛

«ازدحام تن‌ها، اجتماع دل‌ها» روانه بازار شد

کتاب تبلیغی «ازدحام تن‌ها، اجتماع دل‌ها» با همکاری موسسه تخصصی امیر بیان با موضوع مسئولیت پذیری اجتماعی در ۱۱ مجلس برای استفاده مبلغین و سخنرانان در ماه محرم و صفر منتشر شد.

«ازدحام تن‌ها، اجتماع دل‌ها» روانه بازار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، کتاب تبلیغی «ازدحام تن‌ها، اجتماع دل‌ها» با همکاری واحد راهبری محتوایی اداره امور مبلغین و مؤسسه تخصصی امیر بیان منتشر شد. این کتاب، محتوایی تبلیغی است برای ایام محرم که در اختیار سخنرانان و مبلغین قرار داده شده است.

کتاب «ازدحام تن‌ها، اجتماع دل‌ها» در مدت حدود ۴ ماه، با موضوع مسئولیت پذیری توسط پژوهشگرانی که همگی سابقه طولانی مدت در تولید محتوای تبلیغی و نویسندگی متن منبر را در کارنامه دارند، نوشته شده است.

همچنین گروهِ نویسندگان از نظرات تخصصی اساتید برجسته حوزه تبلیغ از جمله حجج الاسلام عالی، میرباقری و طائب در نوشتن و جمع‌آوری این کتاب بهره بردند.

محتوای موضوعی این کتاب بر محور «مسئولیت‌پذیری اجتماعی» است، و در ۱۱ مجلس آماده شده است، موضوعات این مجالس عبارتند از:

مجلس ۱. اشک تنهایی / توصیفی از دو وضعیت ازهم‌گسستگی و هم‌بستگی اجتماعی مردم در طول تاریخ و نقش اساسی آن در قیام و تنهایی سیدالشهدا (ع).

مجلس ۲. تن‌های آرام / تبیین آرامش واقعی در هم‌بستگی اجتماعی و اضطراب‌های ناشی از ازهم‌گسستگی و نقش سیدالشهدا (ع) در ایجاد آرامش اجتماعی.

مجلس ۳. رنج تنهایی / تشریح احساس تنهایی رنج‌آور که به‌دلیل ازدحام تنهایی شامل حال فرزندان مخصوصاً دختران جامعه می‌شود و لزوم توجه والدین به نیازهای واقعی فرزندان به پیروی از سیدالشهدا (ع).

مجلس ۴. تنها میان تن‌ها / تبیین نیاز انسان‌ها به محبت و محبوبیت در هم‌بستگی و پیامدهای مهجوریت و ازهم‌گسستگی و لزوم شکل‌گیری پیوندهای اجتماعی حول پرچم سیدالشهدا (ع).

مجلس ۵. همدلی در خطر / توصیف کارکردهای ویژۀ همدلی در هنگام بروز خطرهای مختلف در مسائل اجتماعی و مراقبت از همدلی شکل‌گرفته حول محور سیدالشهدا (ع) در هنگام شدت‌گرفتن خطرهای اجتماعی.

مجلس ۶. شیرین‌ترین شهد / تشریح منافع و فواید هم‌بستگی و شیرینی‌های ایثار و ازخودگذشتگی در راه شکل‌دهی هم‌بستگی اجتماعی در مقابل تلخی‌های فردگرایی و منفعت‌طلبی فردی.

مجلس ۷. فرمانده دل‌ها / توصیف قدرت فرماندهی سیدالشهدا (ع) بر دل‌های به‌هم‌پیوستۀ جبهۀ حق از عاشورا تا ظهور، در مقابل ضعف تن‌های ازدحام‌یافتۀ ازهم‌گسسته در جبهۀ باطل.

مجلس ۸. اجتماع عزیز / تبیین ابعاد مختلف عزت در زندگی همدلانه حول محور سیدالشهدا (ع) و پیامدهای ذلیلانۀ ازهم‌گسستگی اجتماعی.

مجلس ۹. دست‌های هم‌آهنگ / تشریح چگونگی هم‌آهنگی دست‌ها در هم‌عهدی با سیدالشهدا (ع)، به پیروی از ابالفضل العباس (ع) و نتایج و لذت‌های این هم‌آهنگی در زندگی اجتماعی.

مجلس ۱۰. همدلان عاشق / توصیف مجمع دل‌دادگان حسینی که شب عاشورا در خیمۀ سیدالشهدا دور حضرت جمع شدند و چگونگی حل‌شدن در وجود نازنین سیدالشهدا (ع) برای راه‌یافتن به این مجمع عشاق حسینی.

مجلس ۱۱. همراهان سنگ‌دل / تبیین سنگ‌دل‌شدن انسان‌های تنهایی که هم‌بستگی در راه یاری سیدالشهدا (ع) را رها کردند و صرفاً برای مقابله با حضرت با هم همراه شدند.

تاکنون سی هزار نسخه آنلاین از این کتاب دانلود شده است و ده هزار نسخه چاپی هم در اختیار مبلغین سراسر کشور قرار گرفته است.

1403/06/01