زندگی با آیه‌ها | محفل هم‌قدم با مردم؛

زندگی با آیه‌ها | محفل هم‌قدم با مردم؛

پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» آیه دوم سوره مائده را محور پویش اربعینی خود قرار داد.

زندگی با آیه‌ها | محفل هم‌قدم با مردم؛

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، پویش ملی زندگی با آیه‌ها برای ایام اربعین آیه دوم سوره مائده را محور فعالیت‌های خود قرار داد. پیش‌تر این پویش با انتخاب آیاتی برای ایام عید غیر خم و ماه محرم، مخاطبان زیادی را با خود همراه کرد.

فراز متناسب با ایام اربعین آیه ۲ سوره مائده یعنی «وَ تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوى وَ لا تَعاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ» محور فعالیت این پویش قرار گرفت که رویکرد محتوایی آن تبیین برکات و آثار همکاری و همدلی در مسیر تعالی فردی و اجتماعی است.

نهضت ملی زندگی با آیه‌ها با هدف تبیین آیات ناظر به موضوعات کاربردی و مورد نیاز امروز نهضت اسلامی در درگیری با جبهه دشمن، در ایام اوقات فراغت تابستان برگزار شد. برای ماه محرم آیه ۲۳ سوره احزاب «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»، محور قرار گرفت که رویکرد محتوایی آن استقامت و مقاومت صادقانه پای عهد با خدا است.

فعالیت‌های مختلفی مانند جلسات تفسیر قرآن، مسابقات قرآنی، برنامه‌های آموزشی و تبلیغات گسترده در فضای مجازی از جمله اقدامات این پویش در ماه رمضان بود که با استقبال گسترده مردم مواجه شد. این گام نخست، زمینه‌ساز ادامه فعالیت‌های پویش «زندگی با آیه‌ها» در مناسبت‌های دیگر مانند عید غدیر، ماه محرم، اربعین و... شد.

پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» اولین گام خود را در ماه رمضان برداشت. این پویش باهدف ترویج و نهادینه‌سازی آموزه‌های قرآنی در زندگی روزمره مردم آغاز به کار کرد. در این مرحله، تلاش بر این بود تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای، فرهنگی و اجتماعی، آیات قرآن کریم به زبانی ساده و کاربردی برای عموم مردم ارائه شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی تقی‌زاده، دبیر پویش زندگی با آیه‌ها با اشاره به تمایز گام دوم پویش زندگی با آیه‌ها نسبت به گام اول افزود: تمایز گام دوم نسبت به گام اول در این است که ما در گام دوم  با تعداد زیادی از آیات برای حفظ روبه‌رو نیستیم؛ بلکه تعداد آیات کم شده است.

این پویش در گام دوم خود با تولید پویانمایی، برگزاری کرسی تلاوت در مسیر پیاده‌روی اربعین و با حضور داوران برنامه محفل در دو موکب نداءالاقصی در عمود ۸۳۱  و  عمود ۱۲۲۲ میزبان قرآن‌دوستان بود.

1403/06/01