حوزه هنری | در کرکوک‌ و طوز خورماتو؛

شب شعر مشترکی با هنرمندان ایران برگزار شد

همزمان با سفر جمعی از هنرمندان استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان و اردبیل به کشور عراق، شب شعر مشترک هنرمندان شاعر ایرانی با شاعران کرکوک و طوز خورماتور برگزار شد.

شب شعر مشترکی با هنرمندان ایران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، در این برنامه های مشترک که همزمان با سفر کاروان هنری ایران به کشور عراق برگزار شد، انجمن ادبی کرکوک میزبان هنرمندان شاعر ایرانی بود.

در این شب شعر شاعران ایرانی و کرکوکی با بیانی هنرمندانه ارادت خود را به اهل بیت (ع) به ویژه سرور و سالار شهیدان (ع) اعلام کردند و جمعی از شاعران برجسته کرکوکی از جمله کمال مصطفی داقوقلو، شکور بوز اوق، دکتر نجیب وهاب، کمال مصطفی داقوقلو، محمد عمر حمزه لی و بصیره تسبلی به قرائت اشعار خود پرداختند. از شاعران ایرانی که در این مراسم به قرائت اشعار خود پرداختند نیز می‌توان به محمد رنجی و مرتضی توسی از تبریز، رسول احمدی و رزاق صفوی از اردبیل و محمدرضا قربانی از ارومیه اشاره کرد.

همچنین در برنامه‌ای دیگر جمعی از شاعران حاضر در کاروان هنری ایران، با همراهی شاعران طوز خورماتو ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مقاومت به ویژه شهیدان سردار حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس حضور پیدا کردند. در این برنامه‌ها علاوه بر قرائت شعر،  استاد حسین زنوزی به صورت زنده به خوشنویسی پرداخت.

همچنین نقالی و مداحی از سوی هنرمندان ایرانی از دیگر برنامه های برگزار شده طی دو شب شعر مشترک در شهرهای کرکوک و طوزخورماتو بود.

سفر کاروان هنرمندان استانهای شمال غرب ایران با همراهی معاون راهبری استان‌های حوزه هنری و مدیران حوزه هنری چهار استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و زنجان و از روز چهارشنبه آغاز شده است. این کاروان هنری بعد از دیدار با مدیران فرهنگی استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق، وارد کرکوک شد و در قالب نشست‌های مختلفی در جمع هنرمندان این استان حضور پیدا کرد.

1403/05/29