نماینده بنیاد دعبل خزایی در استان هرمزگان:

مداحان آرامستان بندرعباس باید ساماندهی شوند

عابدینی با تاکید بر ساماندهی مداحان جهت اجرای مراسم ختم در آرامستان گفت: می بایست با هماهنگی شهرداری بندرعباس و سازمان آرامستان ، تعدادی مداح به همین منظور شناسایی و ساماندهی شوند.

مداحان آرامستان بندرعباس باید ساماندهی شوند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، مجتبی عابدینی رئیس بنیاد دعبل خزایی استان هرمزگان در نشستی که با هدف تشکیل شورای بنیاد دعبل خزایی استان  در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد اظهار کرد: شورای بنیاد دعبل خزایی شامل حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، اسماعیل تذرو رئیس کانون مداحان استان، مهدی احترامی رئیس بسیج مداحان و غلام احمدی پناه رئیس هیئت رزمندگان استان و نماینده دعبل خزایی در استان است.
وی با تاکید بر ساماندهی مداحان جهت اجرای مراسم ختم در آرامستان افزود: می‌بایست با هماهنگی شهرداری بندرعباس و سازمان آرامستان، تعدادی مداح به همین منظور شناسایی و ساماندهی شوند.
نماینده دعبل خزایی استان هرمزگان با اشاره به مشکلات بیمه و معیشتی مداحان و ستایشگران اهل بیت (ع) گفت:  بنیاد دعبل خزایی، نهادی حمایتی از مداحان بی بضاعت، از کار افتاده، فاقد بیمه و دارای مشکل معیشتی و همچنین پیرغلامان اهل بیت (ع) و مداحان بالای ۵۰ سال است ، همچنین این دسته از مداحان از طرح‌های حمایتی و خدمات بیمه‌ای بهره‌مند خواهند شد.
عابدینی در ادامه با تاکید بر اینکه باید از طرف استان هرمزگان ۳ خیر و معتمد به بنیاد دعبل خزایی معرفی کنیم، ابراز داشت: ۸ مداح از خدمات بیمه بهره‌مند هستند و هم اکنون نیز سهیمه ۵ نفر اخذ شده که می‌بایست نسبت به بیمه شدن آنان اقدام شود.
وی از شناسایی مداحان مستمر بالای ۵۰ سال و پیرغلامان اهل بیت (ع) و همچنین شناسایی ۲۰ مداح بی بضاعت و کمک و حمایت مالی به آنان خبر داد.
نماینده دعبل خزایی استان هرمزگان تصریح کرد: به منظور ارائه خدمات رفاهی همراه با تخفیف به مداحان استان، یک هتل در مشهدالرضا (ع) درنظر گرفته شده که  تا ۲۵ فروردین ماه آماده ارائه خدمات به مداحان و ستایشگران اهل بیت (ع) است.

1400/12/09