مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان خبر داد:

برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) در ۲۴۰۰ نقطه همدان

سرپرست اداره‌کل تبلیغات اسلامی همدان از برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) در دو هزار و ۴۰۰ نقطه در این استان خبر داد.

برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) در ۲۴۰۰ نقطه همدان

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام رضا غلامی‌روشن، سرپرست اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار کرد: استان همدان سابقه‌ای طولانی در برگزاری مراسم سوگواری سروروسالار شهیدان دارد که این ارادت به شکل‌های گوناگون نمود یافته است.

وی گفت: در سال جاری نیز دو هزار و ۴۰۰ محل شامل مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و امامزادگان، مراسم سوگواری امام حسین(ع) را برگزار می‌کنند، علاوه بر این فضاهای باز، تفرجگاه‌ها و مراکز توریستی نیز پذیرای عزاداران حسینی خواهند بود.

حجت الاسلام غلامی با تأکید بر اینکه در سال جاری برنامه عزاداری امام حسین(ع) با محوریت هیئت‌های مذهبی به‌صورت مردمی برگزار می‌شود، افزود: یکی از رسالت‌های بزرگ سازمان تبلیغات اعزام مبلغ به‌منظور سخنرانی و خطابه است که در همین راستا یک هزار و ۲۰۰ مُبلغ به نقاط مختلف استان اعزام خواهند شد.

وی یادآور شد: به‌طوری کلی برای ایام محرم ۴۲ هزار نفر روز اعزام به دو هزار و ۴۰۰ مکان مذهبی اعزام صورت می‌گیرد. رویکرد سازمان تبلیغات گفتمان مقاومت است، جبهه مقاومت فقط محدود به غزه نیست بلکه هر روز ما عاشوراست و باید خود را در جبهه حق تعریف کنیم و برای طرفداری از آن به‌پا خیزیم، بنابراین گفتمان تمامی روحانیون اعزامی به اماکن مذهبی گفتمان مقاومت است.

سرپرست اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: خوشبختانه همکاری و همراهی لازم با صدا‌وسیما و سازمان تبلیغات وجود دارد تا پوشش مناسبی از اخبار و برنامه‌های اجرایی هیئت‌ها و تکایا انجام شود.

1403/06/15