مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان:

کنگره ملی «بانوی مبارز انقلابی خانم دباغ» رویدادی جریان‌ساز است

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان بات بیان اینکه کنگره ملی بانوی مبارز انقلابی مرضیه حدیدچی (خواهر دباغ) رویداد جدی جریان ساز است، گفت: امروز نگاه ما باید به مقوله زن مسلمان عمیق و جریان‌ساز باشد.

کنگره ملی «بانوی مبارز انقلابی خانم دباغ» رویدادی جریان‌ساز است

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان، شامگاه گذشته ۲۹ اردیبهشت ماه در اولین جلسه کمیته مردمی برگزاری کنگره ملی بانوی مبارز انقلابی مرضیه حدیدچی (خواهر دباغ)، اظهار کرد: یکی از افراد مهمی که در مبارزات انقلاب و پیشبرد انقلاب اسلامی نقش مهم و برجسته‌‌ای داشت خانم مرضیه حدیدچی (دباغ) بود که این افتخار برای همه ما است که این بانوی فرهیخته اهل استان همدان است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زنان بزرگی همچون «مرضیه حدیدچی دباغ» به عنوان شخصیتی بی‌نظیر در تمامی ابعاد یک بانوی کامل اسلامی، افزود: او نه تنها در صحنه‌های دفاع از امام راحل و انقلاب و نقش‌آفرینی‌های بی‌نظیر و تأثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی داشت، حتی در خارج از مرزها نامی درخشان دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان اضافه کرد: بانو حدیدچی دباغ به حکم امام راحل بعد از پیروزی انقلاب فرمانده سپاه همدان شد و بعد از آن نیز سوابق ارزنده این بانوی انقلابی در خدمت به این نظام بر کسی پوشیده نیست، بانو دباغ فوق یک مادر و فوق یک همسر بود که با داشتن ۸ فرزند هرگز از وظایف اجتماعی و سیاسی خود کناره گیری نکرد و به فعالیت‌هایش با همه توان ادامه داد.

وی با گریزی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نقش زن در جامعه اسلامی و رسالت بانوی مسلمان و شخصیت این بانوی بزرگ، افزود: با توجه به وظایف ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی در مقوله بانوان و نوجوانان رسالت‌های ویژه‌ای دارد که سازمان دنبال آن است.

ارتقایی با بیان اینکه باید کنگره ملی بانوی مبارز انقلابی مرضیه حدیدچی (خواهر دباغ) را رویداد جدی جریان ساز ببینیم، افزود: امروز نگاه ما باید به مقوله زن مسلمان عمیق و جریان‌ساز باشد، کمیته ارزیابی مردمی گسترده‌تر و فراتر از سایر کمیته ها فعالیت می‌کند و در این راستا از همه ظرفیت‌های مردمی استفاده می‌کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص الگوی سوم زن مسلمان، ابراز کرد: با توجه به اینکه شخصیت بانو دباغ یک شخصیت شناخته شده و بین‌المللی است و ما فوق یک همسر و مادر است در راستای برگزاری این کنگره به ابعاد بین‌المللی آن توجه شود و دعوت از شخصیت‌های بزرگ و اندیشمندان از کشورهای اسلامی را نیز برای حضور در این کنگره داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مخاطب اصلی این رویداد بانوان هستند، تصریح کرد: با توجه به شرایط حساس امروز در حوزه بانوان هدف ما شناخت بیشتر و تبیین شخصیت این بانوی بزرگ در بین قشر جوان و نوجوان است. دیدن مخاطب خیلی مهم است، متاسفانه امروز بسیاری از نوجوانان و جوانان ما هنوز بسیاری از شخصیت‌های بزرگ از جمله شهدا و افراد برجسته کشور را نمی‌شناسند در حالی که با بسیاری از شخصیت‌های ورزشی تیم‌های مختلف خارجی را به خوبی آشنا هستند.

ارتقایی اضافه کرد: با توجه به برگزاری این کنگره در این راستا پیشنهاد می‌شود نهضت پیشرفت بانوان استان در راستای ارتباط گیری بهتر از طریق گروه‌هایی چون رفیقانه بتواند نسبت به جذب لایه‌های مختلف بانوان نوجوان و جوان برای حضور در این کنگره و شناخت و تببین شخصیت این بانوی بزرگ اقدام لازم را داشته باشد این جایگاه را به خوبی تببین کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان بیان کرد: هر چند تبلیغات گسترده‌تر باشد بی‌شک برنامه کنگره بهتری را خواهیم داشت با این وجود در راستای برگزاری کیفیتر این کنگره نیازمند این هستیم که از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود و از همه نظریات و توانمندی‌های دغدغه‌مندان، فعالان فرهنگی و اقشار مختلف استفاده کنیم تا کار به خوبی پیش برود.

گفتنی است؛ بانو مرضیه حدیدچی که با نام طاهره دباغ نیز شناخته می‌شود، نخستین و تنها فرمانده زن سپاه بود که در زمان حکومت پهلوی زندانی ساواک و در دوران تبعید امام خمینی(ره) در پاریس محافظ شخصی خانواده ایشان شد. مرحومه دباغ پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷، از بنیان‌گذاران سپاه پاسداران بود و سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را هم در کارنامه خود داشت. وی ۲۷ آبان ماه سال ۹۵ پس از گذراندن دوره‌ بیماری در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) دارفانی را وداع گفت.

قرار است کنگره این بانوی مبارز و انقلابی که قبل و بعد از انقلاب سوابق ارزشمندی داشته و از افتخارات استان همدان است در سال جاری در همدان برگزار شود که در این راستا ۹ کمیته تشکیل شده که کمیته مردمی بر عمده سازمان تبلیغات اسلامی است.

1403/06/15