مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان خبر داد:

آغاز عملیات شناسایی و طبقه بندی مساجد در کشور

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: عملیات شناسایی و طبقه ‎بندی مساجد کشور به تفکیک استان ها و با هدف تدوین اطلس مساجد ایران آغاز شد.

آغاز عملیات شناسایی و طبقه بندی مساجد در کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام قنبری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در این طرح اطلاعات مساجد محله‌ها به‌روز رسانی و موقعیت آن‌ها نیز در نقشه ثبت می‌شود گفت: بر اساس شاخص‌های تعیین شده نسبت به ظرفیت‌های مختلفی که مساجد دارند، آن‌ها را به شش دسته الگو، شاخص، پویا، فعال، دایر و تعطیل طبقه‌بندی می‌کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: این نوع طبقه بندی مساجد بر اساس ظرفیت‌های موجود در مسجد که از سوی امام محله، کنشگران مسجدی ایجاد شده، طراحی شده است و همچنین زیرساخت‌ها، موقعیت و جایگاه مساجد نیز در آن لحاظ شده است.

 

وی افزود: بر اساس شاخص‌های تعریف شده، مسجد الگو به عنوان بالاترین سطح تعیین شده، به مساجدی گفته می‌شود که امام آن درک صحیحی از مدل امامت دارد و توانسته تیم و تشکیلات منسجمی را فراهم کند و در حال پیاده سازی الگوی امامت در محله است، می‌توانند به عنوان الگوی تحقق امامت معرفی شوند.

 

حجت الاسلام قنبری اظهار داشت: پس از شناسایی و دسته بندی، اطلس مساجد هر استان تهیه و تدوین خواهد شد و براساس آن طرح توانمندسازی مساجد شهرستان، متناسب با وضعیت موجود آن‌ها، برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

1403/05/14