معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

وحدت مسلمین در سرنوشت غزه و مبارزه با طواغیت اثر مستقیم دارد

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اهمیت وحدت جهان اسلام گفت: نگاه متحدانه جهان اسلام سیلی محکمی به خباثت دشمن و طواغیت عصر امروز که در غزه شاهد ظلم ددمنشانه آن هستیم، است.

وحدت مسلمین در سرنوشت غزه و مبارزه با طواغیت اثر مستقیم دارد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین رسول ابوالقاسمی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: یکی از توصیه‌های قرآن کریم که به عنوان یکی از راهبردی‌ترین توصیه‌ها به جامعه اسلامی می‌باشد، مسأله وحدت مسلمین است. 

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم مطرح کرد: وحدت اسلامی بسیار در مقاطع مختلف زمانی یا اتفاقات دوران‌های اسلامی، وجود یا عدمش حس شده و آثار هر کدام از وحدت یا عدم وحدت دیده شده است. 

وی با اشاره به آیه "واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا" ابراز کرد: در قرآن کریم به وحدت تصریح شده و تأکید بر اعتصام جمعی، عدم تفرقه و اتحاد شده و در سیره معصومین نیز به‌شدت این موضوع مورد تأکید واقع شده است. 

ابوالقاسمی افزود: امیرالمومنین علی(ع) نیز، با کسانی که جامعه اسلامی را دچار تفرقه، تشطط و قطب‌بندی‌های مختلف می‌کنند، دعوت به مبارزه کرده‌اند؛ یکی از اتفاقات جهان اسلام که در حال‌ حاضر، همه آزادگان جهان را متأثر کرده مسأله غزه است که وحدت مسلمین و نگاه متحدانه در سرنوشت و وضعیت غزه و فلسطین و در کل مبارزه با طواغیت نقش و اثر مهمی دارد. 

وی تاکید کرد: قطعاً ید واحده شدن امت و یکپارچه شدن آن‌ها می‌تواند سیلی محکمی به دشمنانی باشد که امروز تمام خباثت خود را به زنان و کودکان و حتی نوزادان نشان می‌دهند و آنان را به خاک و خون می‌کشند. 

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اثرگذاری وحدت بیان کرد: وقتی صداهای یکپارچه در مبارزه با ظلم ددمنشانه اسرائیل از اقصی نقاط دنیا شنیده می‌شود، قطعاً در اجماع جهانی علیه این جنایات اثر می‌گذارد و آن‌ها را در محاق می‌برد و شکست آنان را قطعی می‌کند.

ابوالقاسمی ادامه داد: در جامعه اسلامی که گاهی شاهد مراوداتی با کشورهای مسلمان‌نشین هستیم، اگر وحدت اسلامی شکل بگیرد و علیه این ظلم طالمانه رژیم صهیونسیتی قیام شود، بی‌شک پیروزی با مسلمانان خواهد بود که وعده الهی نیز همین است. 

وی تصریح کرد: به همین دلیل است که دشمنان اسلام به دنبال این اختلاف هستند تا اتحاد شکل نگیرد و آن‌ها بتوانند به مقاصد شوم خود دست پیدا کنند و حتی شیعه و سنی برای آن‌ها ملاک نیست چراکه می‌خواهند به دو طرف آسیب برسانند. 

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم به اختلاف افکنی دشمنان بین مسلمانان جهان اشاره کرد و گفت: برای آنان رسیدن به مقاصد خود ارجحیّت دارد تا ظلمشان را به مظلومین غزه بیشتر کنند؛ و این غزه است که در ویترین مقابله با ظالمان قرار گرفته و حمایت مسلمین عالم را می‌طلبد؛ خصوصاً وقتی فریاد یاللمسلمین این افراد شنیده می‌شود. 

وی در خصوص وحدت ایران اسلامی که در آن ادیان و مذاهب گوناگون وجود دارد، بیان کرد: در کشور ایران، مسلمانان مذاهب مختلف در کنار هم به راحتی زندگی می‌کنند و وحدت و یگانگی مسلمین ایران می‌تواند الگویی برای کشورهای جهان اسلام باشد و حتی در جریانات اجتماعی و سیاسی نیز همپای یکدیگر، حضور دارند. 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم اظهار کرد: وحدت جامعه اسلامی شیعی ایرانی و اهل سنت در همه مذاهب می‌تواند درسی باشد برای جهان اسلام و آثار و برکات آن نیز منتشر شود و ان‌شاالله این وحدت با طعم و رنگ ظهور حضرت منجی(عج) تکمیل شود و جهان اسلام را به نقطه رهایی و امید‌ برساند.

1403/06/31