رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم تشریح کرد:

اهم برنامه‌های هفته وحدت در قشم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم به تشریح برنامه‌های اجراشده در هفته وحدت پرداخت.

اهم برنامه‌های هفته وحدت در قشم

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمين غلامعلی کاظمی در گفتگو با روابط عمومی، با اشاره به ماه پرفضیلت ربیع الاول ماه ربیع الاول میلاد پیامبر و آغاز دعوت آشکار اسلامی گفت: در این ماه میلاد امام صادق (ع) و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به تاریخ قمری را داریم، همچنین امام خمینی(ره) در سال‌های اول انقلاب هفته وحدت و موضوع وحدت جامعه اسلامی را به عنوان حرکتی نوین پایه گذاری کردند.

وی با بیان این نکته که مسئله وحدت اسلامی در نظام جمهوری اسلامی پایه گذاری شد به سبقه وحدت در اسلام و قرآن اشاره کرد و افزود: البته در دین اسلام از وحدت به عنوان امری ضروری صحبت شده و اصل وحدت امت واحده در روابط بین مسلمانان با عناوینی چون برادری، برابری و با تکیه بر ضرورت وحدت و دوری از اختلاف و درگیری و تفرقه افکنی در قرآن بیان شده و خداوند آن را خواسته است، امروز رهبر انقلاب به این مسئله اهتمام فراوان داشته و تاکید دارند و در برابر فتنه انگیزان مواضع آشکاری را عنوان می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم ضمن تشریح برنامه‌های هفته وحدت در جزیره قشم گفت: جشن هفته وحدت میلاد پیامبر رحمت (ص) در مسجد بلال شهر درگهان و طبل، برگزاری نشست علمی موانع وحدت در مدرسه اسماعیلیه گیاهدان، برگزاري جشن هفته وحدت میلاد پیامبر رحمت (ص) در مسجد جامع اهل سنت قشم از اهم این برنامه‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی گفت: نشست علمی سبک زندگی وحدت آفرین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم، همایش وحدت و مقاومت در مسجد جامع سرریگ و همچنین جشن هفته وحدت جنب مسجد حضرت خدیجه (س) روستای سلخ از دیگر برنامه‌های اجراشده در هفته وحدت در شهرستان قشم است.

وی همچنین بیان داشت: در هفته وحدت، برنامه‌هایی از قبیل همایش تبیین شاخصه‌های وحدت تمدن‌ساز و تجلیل از منادیان وحدت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم، جشن هفته وحدت و میلاد پیامبر رحمت (ص) در مسجد فاطمه الزهرا (س) روستای باسعیدو، همایش وحدت و زنان مقاومت و افتتاحیه حوزه علیمه خواهران ریحانه الرسول (س) در حوزه علمیه ریحانه الرسول قشم برگزار شد.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان قشم تصریح کرد: برپایی شب شعر در سالن فرهنگسرای شهرداری رمکان و برگزاری مراسم جشن هفته وحدت و میلاد پیامبر رحمت (ص) در مسجد النبی (ص) قشم از دیگر برنامه‌های اجراشده در هفته وحدت است.

1403/07/01