روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان خبر داد:

اختتامیه دهمین مهرواره ملی شعر وحدت سرزمین برادری برگزار شد

هم‌زمان با هفته وحدت دهمین مهرواره ملی «شعر وحدت سرزمین برادری» واقع در تالار شهید آوینی حوزه هنری گلستان، در دو بخش شعر فارسی و ترکی برگزار شد.

اختتامیه دهمین مهرواره ملی شعر وحدت سرزمین برادری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، هم‌زمان با هفته وحدت دهمین مهرواره ملی «شعر وحدت سرزمین برادری» واقع در تالار  شهید آوینی حوزه هنری گلستان، در دو بخش شعر فارسی و ترکی و در موضوع‌های وحدت اسلامی، پیامبر محور وحدت جهان اسلام و وحدت در نهضت جهانی مقاومت به کار خود پایان داد.

سید حسام بنی فاطمی، رئیس حوزه هنری استان گلستان در جریان این جشنواره به خبرنگار فارس گفت: گلستان مهد هنر و ادبیات وحدت است و دراین استان، ادبیات وحدت جایگاه ویژه‌ای دارد.

رئیس حوزه هنری گلستان گفت در این مهرواره هنرمندانی که دغدغه وحدت دارند از جای‌جای ایران عزیز دورهم جمع آمده‌اند تا وحدت را به شیواترین زبان که همانا زبان هنر و  ادبیات است تبیین کنند و به بهترین نحو به مسئله فلسطین و غزه بپردازند.

وی گفت: ۵۰۰ اثر به مهرواره ارسال شده که ۴۸۹ اثر فارسی و ۶۲ اثر ترکی است. بنی فاطمه خاطرنشان کرد: از آثار فارسی پنج اثر و از آثار ترکی سه نفر برگزیده و شش نفر نیز شایسته تقدیر شدند.

گفتنی است؛ شاعران ۲۹ استان کشور به میزبانی گلستان در این مهرواره شرکت کردند.

اختتامیه دهمین مهرواره ملی شعر وحدت سرزمین برادری با افتتاح نگارخانه سوره، رونمایی از مجموعه آثار تجسمی، اجرای نمایش خیابانی و رونمایی از نماهنگ سرزمین برادری رقم خورد.

1403/06/28