زنجان | در قرعه کشی سراسری سامانه حفظ عمومی :

۳۱ حافظ از استان زنجان برنده جوایز طرح ملی حفظ عمومی کشور شدند

کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی زنجان از انتشار اسامی برندگان حفظ عمومی زنجان خبر داد و گفت: تعداد ۳۱ نفر از حافظان استان زنجان در قرعه کشی سراسری سامانه حفظ عمومی حائز دریافت جایزه نقدی شدند.

۳۱ حافظ از استان زنجان برنده جوایز طرح ملی حفظ عمومی کشور شدند

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی زنجان از انتشار اسامی برندگان حفظ عمومی زنجان خبر داد و گفت: تعداد ۳۱ نفر از حافظان استان زنجان در قرعه کشی سراسری سامانه حفظ عمومی حائز دریافت جایزه نقدی شدند.

ملایی افزود: طرح حفظ عمومی قرآن کریم و اعطای مدرک حفظ عمومی به طور مستمر در استان در حال برگزاری بوده و مراکز قرآنی مجری این طرح، آزمون‌ها را به‌صورت مستمر در مراکز برگزار می‌کنند.

هدف از برگزاری این طرح ترویج و توسعه فرهنگ قرآن در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن است، در این طرح مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت می‌توانند نسبت به اخذ آزمون شفاهی (حداقل ۴ آزمون در طول سال) از حافظان قرآن خود اقدام کنند.

این طرح؛ حافظان یک جزء تا ۳۰ جزء قرآن کریم را شامل می‌شود و مجریان برگزاری طرح می‌توانند با تعریف رشته‌های آزمون، حافظان قرآن را مورد ارزیابی قرار دهند. برنامه حفظ عمومی مطالبه جدی حافظان قرآن به‌ صورت حفظ عمومی است، و پس از پایان هر دوره آزمون به افرادی که نمره حد نصاب را کسب کند گواهی معتبر اعطا می‌شود.

هدایای برندگان حفظ عمومی براساس مقاطعی که این افراد حفظ هستند از یک جزء تا کل توزیع شده است. همچنین براساس شرکت حافظان در استان‌های مختلف، ممکن است در یک استان تعداد حائزان بیشتر از دیگر استان‌ها باشد.

ملایی کارشناس اداره قرآنی تبلیغات اسلامی استان زنجان تاکید کرد: از بین ۱۰۴۲ نفر حافظ برنده، ۳۱ نفر از استان زنجان هستند که به تفکیک زنجان ۲۰ نفر، ابهر ۶ نفر، خدابنده ۴ نفر و خرمدره ۱ نفر را به خود اختصاص داده‌اند. جوایز این دوره از ۵ تا ۶۰ میلیون ریال است که بر اساس تعداد محفوظات به حافظین محترم اهدا خواهد شد.

1403/07/11