بوشهر | مدیرکل تبلیغات اسلامی :

تشکیل نهضت پیشرفت بانوان زمینه‌ساز صیانت از خانواده و فرهنگ فرزندخواهی است

حجت‌الاسلام محمد قادری گفت: در کنار نهضت پیشرفت بانوان شبکه اسما و صبرا شکل گرفته که از ظرفیت مبلغات و دانش‌آموختگان حوزه علمیه خواهران استفاده می‌شود.

تشکیل نهضت پیشرفت بانوان زمینه‌ساز صیانت از خانواده و فرهنگ فرزندخواهی است

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قادری 17 مهر 1403 از تشکیل ستاد «نهضت پیشرفت بانوان استان» خبر داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به شکل‌گیری شبکه‌های فعال تخصصی در مسائل جدید و کار گفتمانی‌ گفت: به میدان آوردن مردم پای کار کارزار تمدنی انقلاب اسلامی و مسئله گفتمان‌سازی غایت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی است‌.

وی با تشریح برنامه‌های این مجموعه در حوزه بانوان بیان کرد: به منظور بهبود مسائل حوزه خانواده و فعالیت‌های اجتماعی در سه سال اخیر، تشکیل «شبکه نهضت پیشرفت بانوان» متشکل از بانوان فعال و دغدغه‌مند با محوریت فعالیت در زمینه تقویت فرهنگ خانواده، عفاف و حجاب و فرزندآوری در دستور اداره کل قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام قادری با بیان اینکه با عضوگیری این تشکل، فعالیت‌های چشمگیری در زمینه صیانت از نهاد خانواده، فرهنگ فرزندخواهی و عفاف و حجاب انجام شده، افزود: در زمینه عفاف و حجاب این نهاد، سیاست تبیین دارد و جدای از تبیین صریح مسئله عفاف و حجاب و زیست عفیفانه، کانون‌های تخصصی توسط بانوان تاسیس شده است و این فعالیت‌ها را انجام می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با تاکید بر رویکرد این نهاد به روی کلان گفتمان الگوی سوم زن، افزود: روی کلان گفتمان الگوی سوم زن و نقش زن در اجتماع و خانواده، کارهای دقیقی شده است.

وی با اشاره به جهش مطلوب کانون‌های تخصصی بانوان در سطح استان و نقش بانوان در جامعه‌پروری، اعلام کرد: در کنار نهضت پیشرفت بانوان شبکه اسما و صبرا شکل یافته است که این دو شبکه از مبلغات و ظرفیت دانش‌آموختگان حوزه علمیه خواهران فعال در استان استفاده می‌کنند و حضور فرهنگی و تبلیغی ویژه‌ای دارند.

 

1403/07/17