فارس | به مناسبت روز حافظ ؛

محفل قرآنی در حافظیه با حضور اساتید برنامه تلویزیونی محفل برگزار شد

قرابت حافظ شیرازی با قرآن کریم بهانه‌ای شد تا در روز حافظ ویژه برنامه قرآنی محفل که با استقبال گسترده مخاطبان همراه است در جوار آرامگاه این شاعر بزرگ برگزار شود.

محفل قرآنی در حافظیه با حضور اساتید برنامه تلویزیونی محفل برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، برنامه محفل که با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شده است این بار به میزبانی مردم شیراز برگزار شد و با توجه به قرابت حافظ شیرازی با قرآن کریم، برنامه قرآنی محفل عصر جمعه همزمان با روز حافظ در آرامگاه این شاعر پرآوازه کشور آغاز شد. مردم شیراز با حضور گسترده در این برنامه قرآنی در کنار مزار حافظ شیراز گوش جان به نوای دلنشین قرآن سپردند.

هدف از برگزاری برنامه قرآنی محفل ترویج فرهنگ قرآنی و تدبر در آیات الهی و ایجاد انگیزه در جوانان و نوجوانان است که در این راستا

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: تأثیرگذاری شگرف حافظ در زمانه ما و در تاریخ شعر و ادب ما به اذعان خود حافظ به واسطه انس او از ساحت با برکت قرآن بوده است.

حجت‌الاسلام حسن قانع در حاشیه برگزاری برنامه قرآنی محفل گفت: امروز ۲۰ مهرماه روز گرامیداشت شاعر و عارف بزرگ جهان اسلام حافظ شیرازی است.

وی با گرامیداشت این روز ادامه داد: روز بزرگداشت حافظ روز شعر و ادب و عرفان اصیل ایرانی و شیرازی و اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس تاکید کرد: اولین چیزی که با بردن نام حافظ به ذهن تداعی می‌شود قرآن است چراکه حافظ حافظ قرآن بود و چنانچه خود می‌گوید «صبح خیزی و سلامت طلبی چون حافظ / هر چه کردم همه از دولت قرآن کردم»

حجت‌الاسلام قانع در ادامه تأثیرگذاری شگرفی که حافظ در زمانه ما و در تاریخ شعر و ادب ما و در اذهان و افکار جهانیان گذاشته همه به اذعان خودش از ساحت بابرکت قرآن بوده است، تصریح کرد: امروز به همین مناسبت میزبان برنامه محفل قرآن با حضور کارشناسان و داوران بزرگ بودیم که امیدواریم این سفره با برکت روز به روز گسترده‌تر شود و بتوانیم بهره بیشتری از این سفره با برکت ببریم.

1403/07/21