دانشگاه سوره | رئیس دانشگاه:

ملزم شدیم شعباتی در خارج از کشور تأسیس کنیم

محمد حسین ساعی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید ویژه‌ای بر تربیت نیروهای هنری، فرهنگی، و رسانه‌ای برای جهان اسلام و جبهه مقاومت دارد. به همین دلیل، عنوان دانشگاه به "دانشگاه بین‌المللی سوره" ارتقا پیدا کرد و ما ملزم شدیم شعباتی در خارج از کشور تأسیس کنیم.

ملزم شدیم شعباتی در خارج از کشور تأسیس کنیم

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه سوره به عنوان یکی از پیشروترین دانشگاه‌های هنری و فرهنگی کشور، همیشه نقشی برجسته در تربیت نیروهای متخصص و متعهد ایفا کرده است. حالا با تصویب نهایی اساسنامه جدید این دانشگاه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن از سوی دکتر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور، فصل جدیدی در تاریخ این نهاد آموزشی رقم خورده است. سومین اساسنامه دانشگاه سوره با رویکردی جامع‌تر و نوآورانه‌تر تدوین شده و نویدبخش تحولی بنیادین در ساختار علمی، فرهنگی و بین‌المللی آن است.

دکتر محمدحسین ساعی، رئیس دانشگاه سوره درباره تصویب و ابلاغ سومین اساسنامه دانشگاه بین‌المللی سوره می‌گوید: «این اساسنامه محصول بیش از یک سال کار دقیق نظری و اجرایی است که بیش از ۵۰ نفر در نگارش و تدوین آن نقش داشتند.» او با اشاره به تغییرات اساسی در زبان و ادبیات این سند، تأکید می‌کند که هدف اصلی آن ارائه یک چارچوب انقلابی و متناسب با رسالت‌های خاص دانشگاه سوره بوده است.

ساعی توضیح می‌دهد: «یکی از نکات کلیدی این اساسنامه، توجه به حوزه‌های جدید و به‌روز دانش‌های جهانی است. از فناوری‌های نوین مانند بلاک‌چین، متاورس، و شبکه‌های اجتماعی گرفته تا حوزه‌های میان‌رشته‌ای مرتبط با هنر، ادبیات، و رسانه. این تغییرات با هدف سازگاری بیشتر دانشگاه با جهان پرسرعت امروز انجام شده است.»

این عضو هیئت علمی دانشگاه  همچنین به نقش بین‌المللی دانشگاه سوره اشاره می‌کند و می‌افزاید: «شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید ویژه‌ای بر تربیت نیروهای هنری، فرهنگی، و رسانه‌ای برای جهان اسلام و جبهه مقاومت دارد. به همین دلیل، عنوان دانشگاه به "دانشگاه بین‌المللی سوره" ارتقا پیدا کرد و ما ملزم شدیم شعباتی در خارج از کشور تأسیس کنیم.»

ساعی در ادامه از اجازه تأسیس رشته‌های خاص دانشگاه سوره و تمرکز بیشتر بر کارآموزی و کارورزی خبر می‌دهد. او می‌گوید: «این اساسنامه به ما امکان می‌دهد که با هماهنگی‌های لازم، دفترچه‌های تحصیلی ویژه‌ای برای دانشگاه تعریف کنیم. هدف ما این است که فارغ‌التحصیلان دانشگاه سوره به‌سرعت جذب بازار کار شوند.»

او در پایان به طرح دیگری اشاره می‌کند که به داوطلبان برجسته و استعدادهای برتر کشور اجازه می‌دهد خارج از روند کنکور به دانشگاه سوره وارد شوند: «ما امیدواریم با نوشتن آیین‌نامه‌ای که به تصویب ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد، بتوانیم از این مسیر، استعدادهای ناب را جذب کنیم.

در نهایت، دکتر ساعی با ابراز خرسندی از تصویب نهایی اساسنامه دانشگاه بین‌المللی سوره اظهار امیدواری کرد که این تحولات، دانشگاه را به قله‌های بلندتری در آموزش و پژوهش برساند.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

1403/07/25