مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی؛

سازمان تبلیغات اسلامی بازوی اجرایی فعالیت‌های قرآنی است

مدیرکل کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: واگذاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی به سازمان تبلیغات اسلامی به این معنی نیست که این شورا کاملاً به سازمان تبلیغات اسلامی واگذارشده است، بلکه سازمان تبلیغات اسلامی بازوی اجرایی شورا خواهد بود.

سازمان تبلیغات اسلامی بازوی اجرایی فعالیت‌های قرآنی است

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی این استان اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی بازوی اجرایی فعالیت‌های قرآنی است و بر اساس همین هدف می تواند تصمیمات جمعی شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی را در استان با همکاری و مساعدت دستگاه‌های عضو به خوبی اجرا کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه به تشریح اهداف شورا پرداخت و افزود: تحقق اهداف، سیاست‌ها و راهبردهای منشور توسعه فرهنگی قرآنی، هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی، مؤسسات و گروه‌های فعال غیردولتی در جهت هم‌افزایی و ارتقاء فعالیت‌های قرآنی در سطح استان و تحقق فرهنگ قرآنی در نظام مدیریت، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی استان ازجمله اهداف شکل‌گیری شورای استانی است.

وی در به وظایف شورای استان اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف شورای استان ساماندهی و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی استان می‌باشد. وظیفه دیگر شورا فرهنگ‌سازی قرآنی در سطح استان بوده و سومین وظیفه شورا نظارت و پیگیری مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی می‌باشد که خود این سه وظیفه می‌بایست زمینه‌ساز تحقق فرهنگ قرآنی در نظام مدیریت، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی استان باشد.

حجت‌الاسلام رفیعی در ادامه به ترکیب اعضای شورا پرداخت که طبق آیین‌نامه ۲۲ دستگاه در این شورا عضو می‌باشند که می‌بایست مدیران و روسای این دستگاه‌ها شخص در تمامی جلسات شورا حضورداشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی در ادامه به فعالیت دبیر شورا و استقرار دبیرخانه اشاره کرد و گفت: فعالیت دبیرخانه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی در استان‌ها و شهرستان‌ها، مستقل از شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان است. دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی تشکیل جلسات و فعال شدن کارگروه‌های تخصصی شورا اشاره کرد. حجت‌الاسلام رفیعی در پایان تأکید کرد: دبیر شورای استان ضمن نظارت و ارزیابی عملکرد شورا موظف است هر شش ماه یک‌بار گزارش فعالیت دبیرخانه را به دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور ارائه نماید. همچنین کنترل، نظارت و ارزیابی عملکرد دبیر و دبیرخانه شوراهای استانی بر عهده دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی می‌باشد.

وی در پایان اظهار کرد: واگذاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی به سازمان تبلیغات اسلامی به این معنی نیست که این شورا کاملاً به سازمان تبلیغات اسلامی واگذارشده است، بلکه سازمان تبلیغات اسلامی بازوی اجرایی شورا خواهد بود.

1403/07/23