کار فرهنگی روحیه جهادی می‌خواهد / مردم پای کار بیایند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه هروقت مردم به میدان آمدند کارها پیش رفته و گره‌ها باز شده است، گفت: ما باید از این ظرفیت عظیم استفاده و بنیان فرهنگی جامعه را تقویت کنیم.

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، روز پنج‌شنبه، ۱۹ اسفند در حاشیه افتتاح مجموعه رسانه‌ای صدر، با اشاره به اینکه آگاه‌سازی افکارعمومی حق مردم است و باید با جدیت در دستورکار قرار بگیرد، گفت: اگر ارزش مردم را باور داشته باشیم باید بپذیریم جامعه امروز نیازمند کار هنری و رسانه‌ای فاخر است.

این مسئول با تاکید براینکه تولید آثار فرهنگی فاخر نیازمند دانش و آموزش است، گفت: متاسفانه برخی بدون داشتن توانمندی و علم کافی به انجام فعالیت‌های فرهنگی مشغول شده‌اند و نمی‌توانند نیازهای مردم و جامعه را در این حوزه مرتفع کنند.

قمی تصریح کرد: مردم امروز به دنبال آثار فاخر فرهنگی هستند، تولیداتی که برایشان قابل درک و فهم باشد و نیازهایشان را برطرف کند. صرف تولید یک اثر یا انجام کار فرهنگی راهگشا نیست. باید کار اساسی و درست انجام شود تا نتیجه‌بخش باشد.

وی افزود: امروز کارهای فرهنگی نیازمند روحیه جهادی است لذا برای توسعه فعالیت‌های این حوزه باید از مردم کمک بگیریم و کارها را به آنها واگذار کنیم. هروقت مردم به میدان آمدند کارها پیش رفته و گره‌ها باز شده است. ما باید از این ظرفیت عظیم استفاده و بنیان فرهنگی جامعه را تقویت کنیم.

قمی بر ضرورت استفاده از توانایی جوانان انقلابی، دانشجویان و صاحبان فکر تاکید کرد و گفت: هنرمندان مکتبی و اهالی رسانه باید به ما کمک کنند تا مسائل و مشکلات به خوبی دیده شود. باید برای تقویت کارهای فرهنگی جوانان خوش‌فکر را به میدان دعوت کنیم تا به تولید آثار هنری، فرهنگی و رسانه‌ای درخور جهاد تبیین برسیم.

رئیس سازمان تبلیغات اضافه کرد: نباید از انجام اقدامات تأثیرگذار فرهنگی کوتاه بیاییم؛ باید مطالبه‌گری را سرلوحه کار قرار دهیم و به دنبال تبیین مشکلات و حل آنها باشیم. مسئولان نیز باید از تمام توان خود برای حل مشکلات و بهبود شرایط فرهنگی استفاده کنند و به این حوزه نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

این مسئول در ادامه به کمبودهای زیرساختی البرز برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی در البرز به دلیل نبود امکانات، متناسب با جمعیت رشد نکرده است بنابراین باید برای توسعه و تقویت کارهای فرهنگی در این استان اقدامات بیشتری انجام شود.

وی اجرای طرح رسانه‌ای صدر را گامی برای توسعه فرهنگی البرز دانست و گفت: با اجرای این طرح مسیر توسعه و‌ پیشرفت فرهنگی در این استان هموارتر خواهد شد.

کار فرهنگی روحیه جهادی می‌خواهد / مردم پای کار بیایند

1400/12/21