همدان/ روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی عنوان کرد:

بانور؛ نهضت رسانه‌ای بانوان مسجدی حامی مقاومت

سومین مهرواره بانور با شعار «نهضت رسانه‌ای بانوان مسجدی حامی مقاومت» در همدان برگزار می‌گردد

بانور؛ نهضت رسانه‌ای بانوان مسجدی حامی مقاومت

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مهرواره بانور از ولادت حضرت زینب(س) تا ولادت حضرت زهرا(س) و در ایام فاطمیه به منظور شناسایی توانمندسازی، سازماندهی و تجلیل از بانوان کنشگری که در سطح محله فعالیت‌های مؤثری دارند، برگزار می‌گردد.

مخاطبان اصلی این مهرواره، بانوان کنشگر مسجدی هستند که با ایجاد و استفاده از فضای مجازی، می‌توانند جهاد برادران خود در جبهه مقاومت را در میدان افکار عمومی تکمیل کنند.

فعالیت‌ها و برنامه‌ها شامل اطلاع‌رسانی و ثبت نام، برگزاری افتتاحیه، کارگاه‌های آموزشی و چالش‌های رسانه‌ای است.

هدف این مهرواره، ایجاد یک حرکت نهضتی رسانه‌ای در میان بانوان مسجدی و تقویت جهاد تبیین از طریق ایجاد ده هزار حامی رسانه‌ای مقاومت است.

این مهرواره همچنین با توجه به حکم جهاد رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره جهاد تبیین و ضرورت پشتیبانی از جبهه مقاومت، به ترویج ارزش‌های اسلامی و انقلابی می‌پردازد.

نقش‌های مهم در این مهرواره شامل:

۱. شرکت کنندگان بانور که نانو رسانه (رسانه شخصی یا محلی) ایجاد می‌کنند.
۲. سفیران بانور که دیگران را به مشارکت دعوت می‌کنند.
۳. مشاوران بانور که در زمینه تولید محتوا حرفه‌ای هستند.
۴. امامان محله که به گسترش مهرواره در محله کمک می‌کنند.

شاخص های داوری شامل میزان افزایش دنبال کنندگان، میزان تعامل مخاطبان، تعداد محتوای تولید شده و خلاقیت در تولید محتوا می‌باشد که به منظور ارزیابی اثرگذاری شرکت کنندگان استفاده می‌شود.

این مهرواره زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا بانوان با صدای قوی‌تر و مؤثرتری در حمایت از جبهه مقاومت و ارزش‌های اسلامی در عرصه رسانه حضور یابند.

در سومین دوره مهرواره بانور، تمرکز اصلی بر جهاد تبیین یعنی ایجاد و مدیریت نانورسانه های حامی محور مقاومت در فضای اینستاگرام، تلگرام و بله است. این انتخاب با الهام از دو حکم جهاد رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام شده است:

۱. «جهاد تبیین یک فریضه است» «جهاد تبیین یک فریضه ی قطعی و یک فریضه ی فوری است و هر کسی که می‌تواند، باید اقدام کند»

این حکم، بیانگر این است که همه به صورت قطعی و فوری مکلف به جهاد تبیین‌اند فتوایی که تاکنون در هیچ یک از برهه‌های انقلاب اسلامی حتی در زمان دفاع مقدس صادر نشده بود.

۲. ایشان همچنین تصریح فرمودند: «بر همه مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث، آنها را یاری کنند»

این دو فتوا، مسیر و راهبرد مهرواره سوم را به سمت حمایت فعال‌تر از جبهه مقاومت و رسیدن به اهداف جهاد تبیین در مقیاس وسیع‌تر هدایت کرده است.

شیوه ثبت نام:

نصب برنامه بله و ثبت نام از طریق بات بله: مخاطبین می‌توانند در بات سومین مهرواره بانور، با این مهرواره آشنا شده و فرآیند ثبت نام را تکمیل کنند.

شرکت در آموزش‌های مجازی: پس از ثبت نام، مخاطبین به دوره‌ها و بسته‌های آموزشی که می‌تواند عملکرد آن‌ها در مهرواره را ارتقا دهد، دسترسی خواهند داشت.

ایجاد صفحه، کانال و ثبت اطلاعات آن در بات: شرکت کنندگان در اولین گام بایستی نسبت به ایجاد صفحه، کانال در حداقل یکی از پلتفرم‌های بله، اینستاگرام و تلگرام اقدام نمایند و آی‌دی آن صفحه، کانال را جهت رصد و ارزیابی فعالیت‌ها در بات بله ثبت نمایند.

هر یک از شرکت کنندگان با تعدادی دیگر از شرکت کنندگان هم عهد می‌شوند تا عهد معنوی پیشنهاد شده از سوی مهرواره را به صورت روزانه در طی ۴۰ روز مجاهدت رسانه‌ای به جا آورند و از یکدیگر مراقبت و پشتیبانی نمایند.

سطوح مسابقه
شامل چهار سطح چالش است
در طی این ۴۰ روز، به صورت روزانه چالش‌هایی به شرکت‌کنندگان، پیشنهاد می‌شود. این چالش‌ها به مرور پیچیده‌تر خواهد شد.

مرحله اول: ۷ چالش ساده
مرحله دوم: ۷ چالش نسبتا خلاقانه
مرحله سوم: ۱۲ چالش خلاقانه
مرحله چهارم: ۱۴ چالش کاملا خلاقانه

بانک ایده:
البته مخاطبین میتوانند در هر نقطه از این ۴۰ روز، به بانک ایده ها دسترسی داشته باشند و به انتخاب خودشان ایده مدنظرشان را انتخاب نمایند.

شاخص ارزیابی عملکرد شرکت کنندگان در این مهرواره:
میزان رشد دنبال‌کنندگان
تعداد محتوای انتشار یافته
میزان درگیر ساختن دنبال‌کنندگان
و خلاقیت در تولید محتوا و مدیریت رسانه است.

و ایده‌ها صرفا پیش نهادی برای عملکرد بهتر نانورسانه‌ها بوده و تاثیری در امتیازات نخواهد داشت.
مهرواره سوم با یه چالش مهم رو‌به‌رو شده است و آن این است که بعضی از بانوری‌ها، با اینکه کلی توانایی و مهارت توی کنشگری دارن، به خاطر نداشتن انگیزه یا آشنا نبودن با ابزارهای جدید فضای مجازی، ممکن است نتوانند در این دوره حضور فعال داشته باشند.

ظرفیت‌های اجتماعی فوق‌العاده‌ای دارن اما حضورشان در فضای مجازی کمرنگ شده و این موضوع می‌تواند از میزان مشارکت آن‌ها کم کند.

برای حل این چالش، دو کار مهم در نظر گرفته شده:

۱. برنامه‌ها و وظایفی طراحی شده که بدون نیاز به دسترسی مستقیم در فضای مجازی، این بانوری‌ها هم بتوانند مشارکت داشته باشند.

۲. در این دوره بیشتر تمرکز روی جذب بانوری‌های جوان‌تر و نوجوان است که با فضای مجازی آشنایی بیشتری دارند.

این کار باعث می‌شود مهرواره یک فضای دوگانه پیدا کند هم از تجربه و اعتبار بانوری‌های میانسال بهره ببرد و هم از توانایی‌های فنی جوان‌ترها استفاده کند.

1403/08/23