هرمزگان | معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی:

برنامه‌های فرهنگی باید مسئله محور و نقطه زن باشند

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر لزوم استمرار فعالیت مدیران در اجرای برنامه‌های فرهنگی، گفت: برنامه‌های فرهنگی باید مسئله محور و نقطه زن باشند.

برنامه‌های فرهنگی باید مسئله محور و نقطه زن باشند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی،  حجت الاسلام سید مهدی حسینی ظهر پنجشنبه در نشست فصلی شورای راهبری و هماهنگی امور بانواناستان هرمزگان که با حضور مدیران ادارات تبلیغات اسلامی و جمعی از بانوان برگزار شد، اظهار کرد: در طول ۴۰ سالی که از عمر مبارک انقلاب اسلامی ایران گذشته است، حجم بی‌سابقه‌ای کار فرهنگی در کشور انجام شده است که بخش عمده‌ای از آن‌ها در حوزه بانوان بوده است اما با این وجود شاهد پریشانی‌هایی در این حوزه هستیم.

وی با اشاره به چالش‌های موتورسواری، شرب خمر، اعتیاد و اختلاط بانوان در استان هرمزگان، افزود: متأسفانه در کارهای فرهنگی نقطه‌زنی نشده است در حالی که باید کار فرهنگی به صورت نقطه‌زنی و مسئله محور انجام شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، بیان کرد: امروز کارهای فرهنگی‌ای می‌توانند اثربخش باشند که به طور دقیق مشکل را شناخته باشند و بر اساس آن طراحی و برنامه‌ریزی شده باشند.

حجت‌الاسلام حسینی عنوان کرد: اقتضائات هر شهرستان در طراحی فرهنگی بسیار متفاوت است از این رو نمی‌توان از همه شهرستان‌ها انتظار داشت که یک طرح متمرکز را با ابلاغ ستادی انجام دهند بر همین اساس مدیران شهرستانی باید با استفاده از بدنه کارشناسی و مشاوره‌ای و ایجاد بازوان تخصصی به برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگی بانوان بپردازند.

وی تصریح کرد: شورای راهبری امور بانوان یکی از بازوهای اصلی مدیران تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها است که باید با شناخت دقیق در طراحی برنامه‌های فرهنگی اقدام کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه کار فرهنگی با طراحی فرهنگی دو مقوله‌ی کاملاً متفاوت هستند، خاطرنشان کرد: اولویت بندی در کارهای فرهنگی از دیگر مسائلی هستند که باید مدنظر همه قرار گیرد.

حسینی تاکید کرد: کار فرهنگی نیاز به صبر دارد و باید امورات فرهنگی با استمرار انجام شود تا نهایتاً منتج به نتیجه شود.

1403/09/10